söndag, augusti 28, 2011

Sommar-rummet lite mera ombonat


Ett stort hjärta till er alla läsare som har peppat mig efter senaste inlägg, både här i kommentarerna men även ansikte mot ansikte! Och det är ett varmt och ödmjukt hjärta - inte ett kallt av cement trots att det får illustrera mitt tack här. 


Som jag nämnde så har vi skaffat ett nytt möblemang till altanen. Äntligen börjar jag få till mitt "sommarrum" som jag har föreställt mig det och så vi har njutit här denna sommar och lite extra mycket den senaste veckan. Polyrottingmöblerna kom jag med lite tur över för en billig peng, annars hade det inte blivit nån affär. Det består av soffa, två stolar och ett bord. Mörkbruna, precis som jag hade önskat :)




Dynorna som medföljde var däremot så förskräckligt fula - ja, mina inredningsögon blev nästan lite förstörda av åsynen - så dom ska jag sy nya överdrag till, men det blir nog först tills nästa säsong. Tills vidare har jag lagt två andra dynor i stolarna och täckt den i soffan med en pläd och ett fårskinn. Jag är svag för detaljer i den koloniala stilen, särskilt på höstarna. Den starka mörkrosa nyansen gör mig riktigt glad just nu. Mosaiklyktan har en solcell ovanpå men den var inte färdigt laddad när jag fotade. Det får bli nya bilder senare. Igår kväll firade vi här vid kusten den s.k. villa-avslutningen (alltså sommarstugesäsongen är över). Fantastiskt varmt och lugnt väder, så mannen och jag satt här ute till midnatt och såg på facklor och fyrverkerier.

Jomen visst ska jag väl fortsätta blogga? Vad ska jag annars göra av alla mina foton och vem ska jag annars tracka med alla mina inredningsfunderingar om inte er läsare som tydligen är intresserade ;) Någon sorts förändring ska det åtminstone bli framöver, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu i vilken form. Efter tre och ett halvt år är det väl dags... En annan förändring blir det för mig från och med i morgon då jag ska byta till andra arbetsuppgifter, dock under samma tak och samma företag. Spännande!



15 kommentarer:

alegni sa...

åhh, vad mysigt det ser ut med det nya möblemanget! vilken tur att vi var på rätt ställe vid rätt tidpunkt!
ja, visst var det en helt osannolikt fin kväll i går. vi satt också ute till midnatt, och det händer nog inte varje år så här års!
god bloggfortsättning, vännen!
KRAM

Systrarna Hjertén sa...

Har gått i precis samma tankar och har känt att jag har haft helt slut på idéer och dessutom slut på tid. Den här helgen fick jag dock lite inspiration igen, så jag fortsätter nog ett tag till och det tycker jag att du också ska göra. Jag gillar di blogg precis som den är!

Mvh
Frida

Kamomilla sa...

Fina möbler, polyrotting är ju så himla praktiskt! Såna skulle nog jag också vilja ha. :)

Glad att få följa med din blogg även i fortsättningen! :)

Susanna sa...

Så glad jag blir att läsa att du ska fortsätta. Jag har varit dålig på att titta in och kommentera på sista tiden, men jag gillar din blogg!

Jag har ju min låst och har säkert inte en bråkdel av så många läsare som du har. Funderar också av och till vad jag ska göra. Bloggar ju nästan enbart för mig själv... Roligt att ha som dagbok och som dokument... Men samtidigt så känns det lite onödigt ibland då jag är så "liten". Har också prövat på att ha öppen blogg men trivs inte riktigt med det heller... Har inte så stor variation i mitt liv och inredning så jag kan hålla den helt utan mer privata delar :D
Äh, vad det ska vara svårt ;)

Skön vecka och lycka till med nya arbetsuppgifter!
/Susanna

Livet på Vestergård sa...

Så skönt att se att du kommer att fortsätta att blogga :)
Fint möblemang du har i sommarrummet. Hoppas att vi får njuta ute många, många dagar ännu.
Lycka till med de nya arbetsuppgifterna! Kram Kicki

Så Vitt Jag Vet sa...

Så vackert med blommor i röda nyanser.. Vad skoj att hitta sådana möbler som du letat efter... Dynorna går ju alltid att fixa om.Lycka till med nya arbetsuppgifter...
Kraam
Sanne

Gugis Pärlor sa...

Med lätthet hade det gått att sitta ute hela natten, så varmt och lugnt som det var! Tyvärr behöver kroppen sin dygnsvila... Vackert med mörkrosa och brunt på terrassen! Lycka till med nya arbetsuppgifterna!

kram Gugi

En vacker vardag sa...

Oj så det ser mysigt ut! Jag har ett likadant hjärta. Hjärtan kan man inte ha för många av :)

Såklart skall du fortsätta blogga. Önskar dig än en gång lycka till med dina nya utmaningar!! Kram

Lyckoslanten sa...

Så fin den första bilden är av blomman och hjärtat! Lyckat möblemang i ett vackert sommarrum där vid Strandviksvillan. Låter spännande det du har framför dig! Lycka till! ♥

Lena sa...

Mycket snyggt möblemang! Och helheten ser verkligen fin ut! Njut av ditt sommarrum!
Lena

lyckobo sa...

Tur att vi fick ändrat på dina negativa tankar ;)
Härligt med polyrotting i BRUNT, tycker att de flesta är svarta som man sett i tidningar och butiker...och visst kan det ta sjukt i inredningsögat om kuddarna är helt fel!
Lycka till med nya arbetsuppgifterna!

Tidsmästarinnan sa...

Ååå, det ser så mysigt ut. Nää, nu åker mina fesiga sommarblommor UT alltså.
Snyggt och fräscht vill jag också ha :-)
Kram!
Susanne

Ord & Känsla sa...

Så jättefina utemöbler! Verkligen smakfullt blev det.
Har precis inrett vårt uterum i helgen och känner mig väldigt nöjd. Kom in och titta om du känner för det;)

Ha en bra vecka!
Kram Helena

Älskade pion sa...

Vilka fina möbler du har kommit över.Spännande det där lät.;)Vad ska du nu hitta på?:)kram Ulrika

Puumuli sa...

Jättesnyggt! Färgerna går så fint ihop med varandra.

Ha en fin start på den nya veckan!

Kram
Sari från Puumuli