torsdag, juni 16, 2011

Vårt sommarrum



I kväll har vi haft så härligt väder igen, så jag passade på och fotograferade lite ute på altanen där vi har haft det så skönt på sistone. Det känns faktiskt som att ha fått ett rum till! Rumskänslan förstärktes verkligen otroligt mycket efter att ramen till glasväggen kom upp. Glasrutorna har inte kommit på plats ännu, fast just nu känns det inte så nödvändigt heller. Det kommer åtminstone bli ett jättebra vindskydd när det är klart. Jag har flera förändringar planerade för altanen, men det får bli när det blir. Och titta, vi har en gräsmatta!! Den klippte mannen för allra första gången i söndags. Och så skönt, att altangolvet är nyoljat och räcket nymålat :)





Önskar alla mina läsare ett riktigt trevligt veckoslut!!

31 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vilket paradis din veranda,kramis Nette

Min Svägerska och Jag sa...

Roligt att titta in hos dig ibland.
det finns mycket inspiration att hämta hos dig. Jättesnyggt med väggen. Ska bli kul att se nät det är klart med glas.
Mvh
linda

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt det ser ut att vara. Härligt med stenmuren i bakgrunden. Jag har nog kärat ner mig i stenar i trädgården ja

Kram Teres

alegni sa...

vad fint det blev, vännen! tänk att en fönsterram kan göra så mycket! kan tänka mig att ni myser där när ni tittar ut över er gröna gräsmatta. jag suckar mest bara åt vår, i synnerhet i dag när det var gräsklippningsdags igen...
kramkram

En vacker vardag sa...

Superfint! Verkligen. Altanen ser på något sätt större ut nu också, med en avskiljande vägg. Nu är det bara att sätta sig ner och njuta där!

Ha en fin avslutning på veckan! Kram

Så Vitt Jag Vet sa...

Det blev verkligt snyggt med rutfönstret...J aoch altaner gör så att huset känns så mycket större...
Njut nu på altanen om vädret tillåter..
Här har det varit svalt...
Kraam
Sanne

Puumuli sa...

Det blev väldigt snyggt slutresultat! Oj, vilken fin stenmur du har där på tomten...

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Galleri MochB sa...

Så mysigt! Och som sagt vi skulle också behöva någon typ av vindskydd på vår veranda, och jag gillar din idé, men tror inte det funkar hos oss när vi skall ha räcke på alla sidorna...
Skön helg, eller kanske vi ses i fotbollens tecken imorgon ;O)

Livet på Vestergård sa...

Jättefint!! Jag förstår att ni sitter och myser både över ramen till glasväggen och gräsmattan. Visst är det som att ha ett extra rum, det har jag tyckt om vår veranda också.
Ha en fin fredag! Kram Kicki

Plupps krypin sa...

Vilken mysig altan!
Trevlig helg!
Yvonne

Älskade pion sa...

Vilken mysig och fin veranda.....där skulle det inte göra ont att sitta.;)Ha en fin helg vännen.Kram Ulrika

Snäckskalsdalen. sa...

Väldigt mysigt och elegant, det ser ut att ha blivit en riktig fullträff! Dessutom har ni sol och fint väder, då gäller det att passa på att sitta ute och ha det skönt.
Agneta kram

lyckobo sa...

Fintfint, blev mycket mera rumskänsla på altanen!!! Hoppas nu bara att vi får sommarvädret tillbaks så ni kan njuta av ljumma sommarkvällar !
Här blåser det kallt, och oavsett blåsten så har vi myggor så in i norden :(

Skön helg!

Ann-Catrin sa...

Oj oj så himnla fint ni har det.. vilken härligt "extrarum" det blev..
helt ljuvligt..och sen när ni får glaset oxå kommer ni kunna sitta där långt in på natten

Stor kram
A-C

Samtal från min trädgård sa...

Nu blev jag verkligen inspirerad, önskar mig också ett uterum som inte är så stängt och med högt i tak.
Trevlig helg!

Vecka - Vecka sa...

Oj vad fint och mysigt det ser ut! Där skulle man gärna sitta!

Gugis Pärlor sa...

Trevligt sommarrum... snyggt och ombonat! Hoppas bara att väderleken vore lika toppen!

Min rosa syren borde heta Kathrine Havemayer om jag minns rätt. Jag köpte den för flera år sedan på CM.

Ha det bra!

Systrarna Hjertén sa...

UNDERBART!!!!!!!

Mvh
Frida

Pernilla sa...

Va snyggt det blev!

Lyckoslanten sa...

Nu har jag beundrat dina vackra rum utomhus och det är verkligen något du kan vara lycklig över! Glad för din skull!
Små barn små utgifter säger jag som svar på din fråga. En resa till Umeå skulle bli lika dyrt. Så allt är relativt! ♥

mammaxtre sa...

Så trevligt det ser ut. Där förstår jag att du trivs.

Ha en fin dag

Maria - Wikers Liv sa...

Vilka härliga bilder! Mysigt hem ni har och inspirerande blogg. Hit kommer jag återvända. Läste att ni ritat och byggt ert hus själva. Jag bor också i hus, som vi byggt nästan helt själva, men inte ritat. Men nu håller vi som bäst på att röja tomt för att bygga nytt hus igen. Och denna gång har vi också ritat det själva.
Mvh Maria - Wikers liv

Louise sa...

Ni har det så fiiint på altanen A-C!! Så roligt att din man är med på noterna och snickrar efter beställning! Här hänger allt litet efter så jag får just nu bara drömma om altaner ;)

Jenny sa...

Åh vad mysigt och fint det ser ut!! Förstår att ni trivs där:)

Ha en trevlig midsommarhelg!

Kraam Jenny

klipposfia sa...

Hej!
Vi har också bara ett fult betonglock som vi funderat ihjäl oss på hur vi ska göra med...har sökt en högre pump, alltså en pump på fot...men då är locket likväl kvar och då måste man gjuta fast den öppningbara delen....på detta sätt så skymmer tunnan en del och men kan ta bort allt till vintern så det int fryser sönder....vi tänkte laga ett rör rakt ner i brunnen och täta igen så att man kan ha vatten i själva tunnan också....om det blir att pumpa för hand eller med el har vi ännu int klart för oss:)...en del fixande först....Pumpen kommer från Blomkvists plantskola i Lepplax och de ville slippa tunnorna eftersom de haft dem ett tag och en del va dåligt i skick....så 2 euro betala vi för den;) pumpen va 45 e....finns säkert andra varianter men jag har int hittat bara:)
Att göra eget går ju också!

Ni har så fint på er veranda! blir som ett rum till...önskar såå att vi hade ett sånt! men då man renoverar får man ta det som det är:)

Nicole sa...

Härliga bilder! Och intressant detta med glasväggen har nämligen funderat på samma sak själv vid ena änden av terrassen. Ska se hur ni fixar det först och sen kanske vi lånar idén ;).

Önskar dig och fin familj en riktigt skön midsommar!

Kram, Nicole

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

såååå fint du har det..Kram

Hvita Hjärtat sa...

Jättefint!! Jag drömmer också om en pergola som kunde rama in vår terass, så att det skulle kännas mera som ett extra rum. Men det är ju inte jag som ska bygga den, så det gäller att lobba lite ännu ;o) och maken är ganska trött på byggande just nu, vilket jag förstår! Ha det bra!

Kram,
Jennie

Trisch sa...

WOW ! Underbart :)

Jennyshemochharmoni sa...

Titta så fint!!!! Vad mysigt du har gjort där ute. Verkligen hur fint som helst! Känns verkligen bra med det där skyddet ni har gjort, det stannar upp energin tillsammans med mattan, bra jobbat! Kram Jenny

Mimmi sa...

Förstår att du är nöjd, det ser verkligen urmysigt ut! Jättefina kuddar också.