lördag, juni 13, 2009

Prydnadsapel




Tog in några kvistar av prydnadsapel. Underbar färg på blommorna, tyvärr är dom på sista versen...
Lördag kväll och bara lugnt och skönt... Altandörren står öppen och det doftar härligt somrigt även inomhus nu. Stora barnen är ute på olika håll med kompisar, minstingen leker för sig själv en stund och maken är ute på gården och jobbar som vanligt. Tidigare idag skulle Storebror och -syster måla brädor utomhus, det slutade med att dom båda var helt täckta med vitfärg, suck... Tog dom nästan en halvtimme i duschen att få sig renskrubbade (Tur att det var vattenbaserad färg!) Så går det när arbetsledarna sitter inne och vilar en stund efter maten och inte har koll på busungarna :P
Jag berättade ju att jag klickat hem några saker från nätet. Den ena saken var en plastmatta till köket från Ellos. Man kan inte direkt anklaga mig för att ta förhastade beslut... Jag kom nämligen precis på att jag bloggade om den här mattan redan för över ett år sedan *fniss* och nu först gjorde jag slag i saken med en rabattkupong som hjälp. Jag är helt nöjd med mattan, den verkar vara av god kvalitet och är vändbar med motsatta färger på andra sidan.

Förresten, på Meteorologiska institutets hemsida står det idag (för vårt landsområde):

Solen går upp 3:42 och går ner 23:28. Dagens längd är 19 h 46 min. Otroligt!!

Trevlig kväll till er! Jag återkommer imorgon!

10 kommentarer:

Stina sa...

Så fint du gjort.:-)

Lyktor och Tyg sa...

Fina blider du visar, som vanligt :) Tänk vad dagarna är långa nu, jättehärligt.
kram Kristina

Ekebo sa...

Oj det var längesen jag var inne här. Vad mycket fina bilder du visar! Ha det gott kram malin!

Cc sa...

Var för göra förhastade beslut, det skall mognas fram. Man kan ångra sig eller så inte. Kram

Fröken Fräken sa...

Åh, den där spegelhyllan är ju bara för söt!! Prydnadsapel, undras om det är en sådan som min moster har i sin trädgård..?

Hm, kanske det är en arbetsledare som jag behöver också? För jag lyckas få färg överallt på mig när jag målar. De på jobbet kan inte fatta vad det är för något som jag målar hela tiden, och blir jag aldrig klar?!!

Ja, det är tapet som jag stämplat på! Fyndade ju en rulle för en tia förra helgen, som jag använde till att klä in minibyrån och jag har mycket kvar av den.. ;-)

alegni sa...

vi har en likadan matta (fast i vitt o svart) i vårt grovkök. den klickade jag också hem i fjol någon gång till halva priset :)
våra ungar är också utflugna idag. den äldre är på friarstråt till malax o den yngre har åkt iväg till helsingfors för att beskåda metallica! maken o jag firar 19 år sedan vi förlovade oss idag, så vi ska gå ut o äta. pizza :D vi åker till samma ställe där vi växlade ringar för 19 år sedan. romantiskt, inte sant ;)

Lallis - liv och leverne sa...

Så fint!:)
Kram Lallis

klipposfia sa...

Ja det var nog till Kolmården vi var! Det var jättekul och vi kommer nog att minnas resan länge efteråt tror jag;) ännu kulare var nästan Tom titts experiment, där fick barnen pröva på massor av experiment som fanns där, hela 610 st....gissa om det snurrade, bubblade och tickade i huvudet då vi for därifrån:) Jag var nog åxå glad att lillan var på utsidan och inte insidan för det var nog rätt tufft att komma igenom allt ändå...så du var nog strong som orkade höggravid:)
Mattan är så enkel men ändå speciell, grattis till den!

Sanna sa...

Vilka fina bilder!Gillar hur du arrangerat allting!Blomman blir en fin detalj!
Ja, helt otroligt att solen är uppe så länge.. :O
Kram,Sanna

Vita små hjärtan sa...

Vad fint du har det!
Kram Agnetha