söndag, juni 14, 2009

Semestern över...

Söndag kväll och så var tre veckors semester över... Kunde gärna ta tre veckor till :) Nåja, jag börjar bara lite försiktigt med att jobba måndag-tisdag, sen är jag resten av veckan ledig igen, till och med hela midsommaren! Visst har man hunnit en hel del under dessa veckor, mycket tid har tillbringats i trädgården eller tillsammans med goda vänner så jag kan inte klaga. Lekstugan fick en kväll flytta på sig från ena sidan av gården till den andra, där vi har gungor och sandlåda och bättre översikt. Det var nu tredje gången den lekstugan, som jag hade som barn, flyttade plats! Har städat upp lite i den, plockat in lite pynt och sytt nya gardiner. Dotterns egenodlade solrosor står på rad längs väggen. Inga bilder har jag att visa nu tyvärr, kanske lite senare.

Jaha, nu gäller det bara att få dygnet omställt till "normala" tider igen. Blir inte lätt, särskilt som jag är en sån kvällsmänniska. Ha en trevlig ny vecka! Till sist kan jag inte låta bli att berätta att jag har ett lotteri på gång :D Kan inte säga ännu vilken dag det startar för jag har inte vinsterna (just det - flera!) riktigt bestämda ännu. Men håll utkik här!

Två goda vänner som tar en skön tupplur tillsammans på soffan. Såååå sött!

11 kommentarer:

Anonym sa...

oj töötisarna, trött efter dagens strapatser på Fagerö..
Kram Margaretha

Cc sa...

Semestern går fort när man anv den på bästa sätt. Kram

Jenny sa...

Hej Ann-Christine!
Visst går tiden fort när man har roligt! Vad skönt att du har en mjukstart efter semestern iaf med två dagars arbetsvecka:)

Superhärlig bild!

Kramis Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Ja tiden går så fort så fort. Igår var vi på barnkalas jag och dottern, de hade ju en sådan lekstuga där och hon blev helt till sig (3 år) och vill bara ha en sådan nu när hon fyller år :)

Kram Jenny

alegni sa...

men ändå! dit for den semestern utan att vi hann träffas! nå, sommaren är ju inte slut än, o det går ju också att träffas andra årstider ;)
skönt i alla fall att mjukstarta så som du gör denna vecka.
vilka sötisar du lyckats fånga på bild!
kram!

Galleri MochB sa...

Men måste väl ändå kännas ok att gå tillbaks i jobb när regnet öser ner... och det har lovats max 15 grader de närmaste två veckorna ;O) Var dina barn torra efter strandbesöket? Mitt ena var helblött... och det andra var sur som en citron över att måst åka hem...

Signe 1 sa...

Men ååhh vilken härlig bild!!:-) Trist att det roliga är över, men jag hoppas att din semester har varit SUPER!!:-) Kramis Sofia

Sanna sa...

Vilken gullig bild!Tråkigt att semestern är över, men kul att du snart har flera dagar ledigt igen!
Kram,Sanna

Sabina sa...

Kikar in för att önska dig en trevlig arbetsvecka. Åtminstone här öser regnet ner, så då kan man ju lika gärna vara på jobb. Tur att du får ha midsommarn ledig!
Härlig mysbild.
Kram Sabina

Älskade pion sa...

Vilken go bild.Jag har inte semester förran v.30,ska bli så gött. ha det bra! Kramar. Ulrika

Jennyshemochharmoni sa...

Skönt att du haft en härlig semester! Det är väl aldrig kul att den är slut men huvudsaken är att mått gott! :) Stor KRAM

Jenny