måndag, maj 19, 2008

Ny matta?

Borde egentligen bege mig mot sängen, men kom plötsligt på att jag skulle kolla vad Ellos har för mattor. Skulle gärna byta ut den sisalliknande mattan vi har under matbordet mot en mer lättskött plastmatta. Förr var det ju alltid granna randiga saker som gällde om man skulle ha en plastmatta, nu finns det ju mer stilrena modeller.
Mattan jag eventuellt funderar på är den på nedersta bilden, men sen var det ju färgvalet också... Den finns i beige, grå eller svart och är vändbar. Måste nog sova på saken :) Tror att jag bestämt mig för att passa på nu när jag har en 40% rabattkupong. Hittade förstås också en massa annat fint, som dessutom är till nedsatt pris. Man kan ju alltid ha nåt hemma på lager ifall det plötsligt behövs en present!






Pärldraperiet är något som Storasyster har önskat sig, kanske det kan bli ett - i ett rum nära henne - snart...? I lördags kom hon plötsligt och frågade "mamma, var är dammsugarslangen?". Då hade hon alldeles själv plockat upp och städat i sitt rum, det var nämligen en kompis på kommande! Innan det gick det knappt att ta sig över golvet... Härligt när barn är små, men också väldigt skönt när de blir äldre ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har oxå en tjej med önskning om pärldraperi.
Visst är det skönt när någon annan än en själv tar initiativ till städning =)

Karin Theasrum

Karlsebakken 37 sa...

Åh vad fina grejer du hittade på Ellos - ska genast in och kolla! Tusen tack också för det fina tipset om grått ljus tillsammans med snäckorna - ska köpa med mig ett hem redan på torsdag! Ha en fortsatt bra start på veckan! P.s fantastiskt fina bilder från bomässan, det första sovrummet är ju helt ljuvligt! D.s

Galleri MochB sa...

Mattan passar perfekt hos dej! Ellos har mycket fint till inte så dyra priser. Härligt när de tar egna initiativ barnen, bara alltför sällan det sker...:O)

svartataket sa...

Javisst är dom fina :)
Det är så skönt när dom börja dammsuga själva..haha

Nicole sa...

Ja visst kan man fynda ett som annat från Ellos. Ser härliga ut alla saker du har hittat.
Jo saker över hela golvet är något man känner igen, men inte har vi någon som städar frivilligt än...

Svar: Vilken tur att du satsade på kvalitet då du studerade, jag köpte mest en massa skräp som jag inte vill ha längre...

Johanna sa...

Ellos har då fått fina saker!Man kanske borde ta sig en titt på deras sidor...

Husbysjutolfts sa...

Hej!
Jag har köpt den svarta mattan från ellos fast den var med blommor. Love it!! Helt underbar. Lättskött, bara att skaka av när leran torkat. Jag har den i hallen.
Köp den nu när det är rea!! Sen har dem massa annat fint.
Kram C

Husbysjutolfts sa...

Det var så lite, kul om man kan hjälpa till. fin sida du har förresten.
Hit kommer jag komma tillbaka.
/C