fredag, juni 12, 2009

Ett till örngott

Konstigt hur ovanligt korta dom sista semesterdagarna är...? Man hinner ju ingenting! Dessutom har vädret varit så tråkigt och vi har haft mycket som behövts uträttas denna vecka, ärenden, tandläkarbesök och sånt. Idag gjorde jag ett försök att ta itu med förrådet ute i garaget, det går knappt att komma in där längre... Men nej usch fy, mitt tålamod räckte inte långt, det blev mig övermäktigt med allt skrot och skräp. Man måste nog ha den rätta inspirationen för att börja på med en röjning av den storleken. Ett rätt kul inträffande var det när jag kom in och (lite småsur) knäppte på tv:n och programmet handlade om vikten av att rensa och röja i sitt hem. Det stämmer verkligen! Alla saker man har kräver energi och tid av sin ägare, de ska tas hand om, underhållas, förvaras och så vidare. Att dessutom ständigt tänka på sin oreda är tungt. Ett tips från programmet var, om det känns övermäktigt, att ta tio minuter varje dag för att ordna upp på ett litet ställe i gången, tex ett skåp eller en låda. Så småningom får man ett rum i taget klart. Gissa om jag har många såna lådor och skåp, som skulle behöva rensas... Det är väl bara att bita ihop och börja på :) Tyvärr är jag sån att jag tror att jag ska behöva allt möjligt "senare" och det har faktiskt hänt sig många gånger också med sånt jag slängt.


Istället för att börja rensa tog jag itu med att göra ett till örngott, nästan likadant som det rosa tidigare. Detta örngott är en beställning faktiskt! Hoppas hon gillar det.
Nu fick vi plötsligt riktig värmebölja hos oss med 22 grader varmt. Jag och pojkarna har varit ute och börjat måla lite och hoppas på att det går att fortsätta imorgon. Ha en riktigt skön fredagkväll allihopa!

13 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Tack för dina rara ord hos mig..vad gulligt och personligt örngott.
Kram Lotta

Stjärnor & Champagne sa...

Vilket fint örngott....Det är så kul att se hur duktiga alla är med sitt pysslande. Kan inte fatta att ni har haft 22 grader. Här bara regnar det och ca 10 grader.

Kram Anne

Fröken Fräken sa...

Jomen, det ÄR ju roligare att sy än att städa! Min plan var att städa imorgon, men så fick jag reda på att det var gårdsloppis. Så gissa vad det blir att göra? ;-) Fyndade lite härliga fat idag så jag är på gång!!

Hoppas att de sista dagarna på semestern går riktigt låååångsamt så att du får ut så mycket som möjligt av dem!!

Galleri MochB sa...

Och grattis till er tjej för gårkvällens bravad ;O) Lite mulet idag igen, men ganska perfekt målarväder! Borde påbörjas hos oss också,och garaget är som ett enda inferno + alla klädskrubbar härinne som borde röjas till sommaren. Saknar också den inspirationen :O)
Så fint örngott igen! Ha en bra dag!

Cc sa...

Oj vad jag känner igen mig i det du säger. Jag samlar bra att ha grejer osv. när jag väl rensat då jag fått utbrott så ångrar jag mig, suck. Vore bra om jag vore lagom i stället. Jättefina kudd överdrag. Kram

Signe 1 sa...

Vilket ursött örngott, vad duktig du är!:-) Vaaa? Har ni så varmt hos er? *Avis* Nä här är det kallt och mulet, suck... Kramis Sofia

Huset vid ån sa...

Hej A-C! tack för din fina kommentar hos mig....vad glad jag blir. Vad fint o mysigt örngott du gjort, vad duktig du är....Ha en Trevlig Lördag! Kram Therese

Cz sa...

Va snyggt örngottet blev!

Vi var nog duktigare än vad jag trodde i måndags och jag kommer gärna på samma runda på måndag igen. Om det inte spöregnar förståss :)

Vi hörs!

Ett hus i vitt sa...

Tänkvärt! Ja det är verkligen skönt att rensa, och det där med 10min om dagen är nog inte så dumt. Då känns det inte så övermäktigt. Man kan ju bara ta några få saker o slänga när man ändå åker o handlar. Behöver ju inte bli sånt stort projekt... Jättesöta örngott som du har gjort! Önskar dig en skön lördag. Kram, Anette

kardemumma sa...

Men vad många fina inlägg du har gjort!Jag har verkligen inte varit inne och hälsat på länge!
Här är det allt utom värmebölja!
Kramar C

Nicole sa...

Vilket härligt örngott, det blir säkert till glädje!
Fågelburen är jättesöt också, hittade du den i bybutiken eller?

Jaa röja 10 minuter per dag, lite åt gången det är nog ett bra tips. Men så länge man har små barn som oreder lika mycket som man städar, så går det aldrig att hålla jämna steg med oredan, har jag kommit fram till ;).

Grodmamman sa...

Fina örngott du sytt och jag gillade buren!:)
Här rensas det emellanåt och jag är lika nöjd varje gång, men det är svårt att komma igång!:) Har sagt länge att jag borde rensa bland mina kläder, men än så länge har jag inte kommit längre!
Kram

Älskade pion sa...

Hej Ann-Christine!
Vad fint örngottet blev jag är jättenöjd.Jag skriver i min gmail om adress osv.Ses där! Kram på dig. Ulrika