söndag, mars 03, 2013

Mera vingar

 
Godmorgon Söndag! Efter att mest ha använt det ljuskänsligare fasta 50mm objektivet hela vintern har jag nu fotograferat lite med 18-55mm istället för att få några helhetsbilder. Såhär ser det alltså ut i vardagsrummet just nu. Vitrinskåpet borde få sig en riktig vårstädning, ser jag nu... Där blir det lätt att bara trycka in alla saker som inte ska stå framme för tillfället. Lite ljusrosa blomster får pigga upp på bordet (resten av pastellerna finns i den delen av rummet som syntes i förra inlägget) och väldans uppiggande är den nya kudden med en slända på! Love, love, love it!! Den fick jag som för tidig födelsedagspresent av goda vännen Ingela - tusen tack igen! Näe, jag har inte födelsedag ännu på ett tag, men vi träffas inte så ofta så därför fick jag den redan nu.
 
 
 
Samtidigt fick jag också "ärva" en kinaros av henne! Ska ta och binda upp den lite så den inte tar så mycket plats. Hoppas den vill blomma även hemma hos mig, som den gjort hos henne. Här nedan en bild tagen från matplatsen. Till vänster skymtar Billy-skåpet som jag använder som vitrin och den megastora lyktan jag fick till julklapp. Den får jag ta och visa närmare en annan gång. Något som jag absolut inte gillar på bilden är dom två fula högtalarna bredvid fåtöljerna... men jag bor ju inte ensam i huset heller :/ Min Hagedorn-fjäril ska snart upp på väggen, nu när jag äntligen skaffat en ny ram till den.

 
 
Sista dagen på sportlovet och jag ska bland annat skjutsa dottern med kompis till ridlektionen. Igår kväll fick vi ett ryck och började möblera om och röja i hennes rum - undrar när vi blir klara? Jag ska skönt nog inte till jobbet förräns på onsdag morgon. Efter ett lååååångt uppehåll från Fabriken så får det här bli mina söndagsbilder där.

8 kommentarer:

en matsked grejer sa...

Vilket trevligt rum!

Christina sa...

Vilket fint rum. Å precis som du skriver så bor man ju inte ensam. Jag har fått lov att vänja mig med att lastbilskalendern skall hänga på väggen. Inte kanske mitt första val, men ibland måste man ju kompromissa. Ha en skön söndag!

A House With A View sa...

Ååh så himla fint vardagsrum!! Och där ser jag din vackra sekretär också:))) Den gör sig väldans bra i ert vardagsrum! Och kudden är to die for, superfin, vilken snäll vän du har!! Jag har också skaffat några nya kuddar här hemma, blir genast en helt annan känsla:)

Stöööörsta kraaaaaaaaamen aka

Livet på Vestergård sa...

Så fint! Nu ska jag nog börja smyga in lite vårfärger jag med :)

Liljas Corner sa...

Jag såg trollsländekudden på Strömsö igår också! :)

Kamomilla sa...

Oh vilken dyna!! :) I like!

Älskade pion sa...

Vilket vackert hem du har.:)Kram Ulrika

lyckobo sa...

Sååå fin kudde, en sån skulle jag gärna ha :)
...och lycka till med kinarosen!