fredag, mars 18, 2011

Kom snart...

 
 
 
 

Vår? Nähä, tydligen inte... Här hos oss är det tvära kast, från +5 en dag till -20 nästa, suck... Fast ändå måste jag ju medge att det var väldigt vackert ute när jag fotograferade häromdagen. Trädet på sista bilden är ett av våra två körsbärsträd som vi grävde upp och flyttade närmare huset i somras. Väntar och längtar efter att se det blomma med sina ljuvliga, doftande, vita blommor i vår. Svårt att tänka sig att det kommer blomma i rabatten framför det lilla grå huset om ett par månader. Jag planterade en del nya perenner och lökar där i höstas. Snälla Våren - kom snart! Jag behöver dig!

Ha en riktigt mysig fredagskväll och helg alla besökare!
Vi ska hela familjen åka på skolans pizza- och discokväll :)

8 kommentarer:

Sabina sa...

Den som vänta på något gott... heter det ju, men jag är också väldigt sugen på sommar nu.
Trevlig helg till dig och ha så kul på disco! :)

Kram Sabina

Sanna sa...

Jaa vill ju också att det ska bli vår nu!Fina bilder!
Ha en så skön helg!Låter roligt med pizza- och discokväll.
Kram,S

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja nog väntar jag nu på våren ! Vi har så tusans halt över allt. Men nog kommer våren så småning om!
Ja körsbärsträd är nog så underbara....
Ha en skön helg !
Kraam
Sanne

Tulipa sa...

Vad fint...

Gillar din titel på inlägget ihop med bilderna som följer...

Trevlig helg!

Kram Mariette

Pia sa...

Var i f-nken har jag varit när Anna hade sin föreläsning (eller har du varit i Sverige och lyssnat på henne)??? Jag har inte hört ett knyst om att hon skulle vara här i Finland...grrr!

Jag hörde just i radion, att vi lever i djupaste vinter tid ännu! Och tittar man ut elelr på dina foton, så visst stämmer det.
Du har gjort så fint hos dig - igen!!!! Och hjälp av katten har du fått!! ;)

Kramis!
-Pia-

Liljas Corner sa...

Skoj att hela familjen fick åka på disco! :)
Det är kallt om nätterna, men solen har värmt så skönt om dagarna. Men nu verkar vi få mulet väder några dagar igen. Tråkigt...

Sköt om er!

Fairytale sa...

Hej,
jättefina bilder. Idag har vi haft riktigt vårväder, har passat på att sitta en stund med näsan i vädret. Hittade även snödroppar i rabatten och då MÅSTE det väl vara vår!
Önskar dig en riktigt mysig lördagskväll!
Kram

alegni sa...

bra tips det där som du skrev hos annies blå, d.v.s. att man ska koka flera burkar kondenserad mjölk på samma gång. så långt tänkte jag inte själv!