lördag, juni 20, 2009

Midsommardagen


Midsommardagen har gått i extremt långsamt tempo... De stora barnen har varit borta med kompisar och minstingen har feber och hosta. Tog kameran med mig och gick ut en stund för att åtminstone få lite frisk luft, särskilt som solen kikade fram. Varendaste gång jag fotar växter och blommor på nära håll blir jag lika förbluffad! Hur är det möjligt: att blommorna är utformade som de är, att varendaste en på stjälken ser likadana ut, att de varje år fortsätter se likadana ut? Alla dessa former och färger, det är verkligen fantastiskt!
Midsommaraftonens kväll tillbringade vi vid barnens farföräldars sommarstuga och morföräldrarna var också bjudna dit på god mat och tårta. Vädret var inte det bästa, men stora barnen tog sig ändå årets första dopp! Maken och jag åkte ut själva på en liten båttur senare, trots att det regnade lite, men det var friskt och skönt ändå. När vi kom hem på kvällen tänkte jag för mig själv... Vilket härligt hem vi har! Det gick inte många minuter så sa min man högt: Oj, så bra vi har det här hemma! Hihi, vi blir bara mer och mer hemkära tror jag :)
Ha en fortsatt fin helg och utlottningen pågår fortfarande!

20 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter som att du har en fin helg, vännen:)
Och så härliga blom-bilder!
kram Lallis

Vackrare vardag sa...

Låter som en skön midsommar förutom sjukandet med minstingen. Och visst är det alltid skönt att komma hem. Ibland får jag sån hemmakänsla att jag inte alls har lust att åka nånstans på länge, egentligen. Men sällan funkar det:)

Och jo, har bytt tillbaka till mitt gamla jag;) Kändes ändå bäst så!

Ha en skön söndag!

Vackrare vardag sa...

Låter som en skön midsommar förutom sjukandet med minstingen. Och visst är det alltid skönt att komma hem. Ibland får jag sån hemmakänsla att jag inte alls har lust att åka nånstans på länge, egentligen. Men sällan funkar det:)

Och jo, har bytt tillbaka till mitt gamla jag;) Kändes ändå bäst så!

Ha en skön söndag!

Liljas Corner sa...

Ja visst är det skönt va hemma, speciellt i ett hem som är ens alldeles eget :)

Jag försvånas också ständigt över hur detaljrika och symmetriska blommorna är, helt otroligt!

Ses snart!

Unknown sa...

Ibland glömmer man bort att glädjas över det man har. Man grämer sig över småsaker och gör en höna av en fjäder. Men visst är det oftast home sweet home. Livet är så härligt att leva!

Kram,

Vardagstugg sa...

Vilka vackra bilder på blommorna! Så sommrigt =)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Annelie

sand mellan tårna sa...

Vilka härliga blomster....... nu är det verkligen sommar, bara värmen håller i sig och solen fortsätter att lysa!

Kram Linda

Amanda sa...

Underbart vackra bilder! ^^ Där syns det att sommaren faktiskt är här nu. Jag har undrat ett tag hur det skulle bli med den saken. :o)

Jo, visst är det tufft att få ett sjukt barn. Dom första veckorna visste vi ju inte ens om vi skulle få behålla honom. Jag vågade inte glädjas åt att jag blivit mamma, för tänk om han skulle gå bort ifrån mig. Om han ändå inte skulle få finnas kvar hos oss.
Men nu känns allting ganska lungt. Visst är det fortfarande mycket emellanåt men Ludwig blir starkare och klarar allting så mycket bättre för varje kg han lägger på sig.
Hoppas vi ska få en lugn och frisk sommar.

Önskar er detsamma. Är det bra med sonen idag??
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Å vilka bilder..så vackra.
Kram Lotta

Cc sa...

Visst är det härligt att tanka så att ens hem är fint. Min bror sa det till mig härom dagen att jag fått det fint då blev jag glad. Tack snälla för komentaren, denna gång gick det vägen. Kram

Äppel Päppel sa...

Så mycket vackra bilder jag hittade här hos dig! En fröjd för ögat!

Jenny sa...

Hej Ann-Christine!
Det låter som ni haft det jättemysigt i midsommar:)

Vackra bilder du visar oss från trädgården!

Ha en jättebra kommande vecka,
kram Jenny

Älskade pion sa...

Låter som att du har haft en mysig helg med familjen,jag med.Du kanske ska bli florist som mig? ;)Jättefina bilder du har tagit. Kram på dig! Ulrika

Tidsmästarinnan sa...

Hej där,
vilka helt underbara blomsterbilder du har tagit... man blir alldeles tagen (och vill ut och springa i sommarkvällen och leva i nuet!)

stor kram
Susanne

Galleri MochB sa...

Så fina blommor ni har hos er! Hos oss är det jord både inne och ute just nu ;O) Hoppas lilleman har kryat på sej! Kram Mia

Anonym sa...

Mycket fina blomsterbilder :-) Hoppas du får en fin vecka framöver. Kram

Sabina sa...

Visst är sommaren så härlig med allt det vackra vi har runt oss! Nu ska vi njuta av det medan det pågår. Ha en bra vecka - varmt väder blir det! Jippey!
Kram Sabina

Inspirera Mera sa...

Vilka underbara kort du har tagit!
Kram Sandra

VITA NYANSER sa...

Så fina bilder!!! Vad härligt att känna att man trivs så bra hemma, underbart! Jag känner oxå att jag blir mer och mer hemmakär!

Ha det bra!
Kram L-L

Ett hus i vitt sa...

Åh vilka ljuuvligt vackra blomsterbilder! Ja visst är det skönt att komma hem när man varit borta ett tag, som att man ser sitt hem med nya ögon. Kram, Anette