fredag, december 16, 2011

Kan inte motstå lila



Go'kväll på er! En vecka kvar nu, tills dagen D. Och det känns riktigt bra! Jag pysslar och plockar lite här och lite där, som jag brukar annars också... Från förra helgens julhandel fick jag med mig hem två stycken lila kuddöverdrag och även nya lila julgranskulor! Jag kunde bara inte motstå... :) Bilderna gör tyvärr inte nyansen rättvisa, eftersom jag fotat i ljus- och lampsken. Jag tror man kan kalla det plommonlila. Gjorde redan ett försök med rödrandiga kuddar i soffan, men det blev alltså inte långvarigt. Rött har jag däremot gärna i köket.




I kväll står det på min to-do-lista att jag bara ska göra trevliga saker, som att lägga upp benen på soffan, kika runt på fina bloggar, chatta med en god vän, dricka kokkaffe (berättar mera senare ;) och äta ett par (nävar) av mina 142 chokladbitar (vinsten, om ni kommer ihåg). Hoppas ni andra också har en skön lördagkväll - eller mysig söndagsmorgon, ifall ni hälsar på här först då!

14 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Väldigt fina kulor och kuddar! Ha nu en riktigt mysig kväll och passa på att njuta ordentligt.

Kram!

Nette Cecilia sa...

Härliga färger för en lila vän som jag ,kram Nette

Kamomilla sa...

Det ärjättesvårt att fota lila, och vinrött, så det blir rätt nyans!! I dagsljus kan det vara precis lika svårt..

Moster och jag sa...

Många härliga inlägg jag missat.
Jätte mysigt du har det!
Tiden bara rusar iväg, en vecka kvar....
Ha en skön fjärde advent! kram!

Smultron på ett strå sa...

Vilken fin blogg du har, kul att hitta hit och jag tittar gärna in igen! //kram maria

alegni sa...

vet du vad det står i min ordbok om man slår upp ordet 'lila'? jo, det står 'StrandviksVillans favoritfärg'! ;)
ha en skön söndag, vännen!
kramis

Hem och Lycka sa...

Vackert! Kram Mia

lyckobo sa...

Stiligt med lila till julen, inte behöver det ju alltid vara rött! Din to-do-lista lät jättebra, det skall man syssla med så ofta det går, det är vi värda ;)

Liljas Corner sa...

Låter bra det där, att ta det lugnt. Jag har haft så mycket program de senaste dagarna att jag inte orkat annat än ta det lugnt idag... Men faktiskt har jag också klistrat psalmer på LILA julgransbollar :)

Snyggt på skänken där!

Lyckoslanten sa...

Det där lät ju hur mysigt som helst när det gäller din lördagskväll. I mina ögon ser den där färgen inte dum ut alls. Riktigt snyggt! ♥

Lottas Fotografi sa...

Fina juliga bilder! Önskar dig en riktigt God Jul!
Kram Lotta

Lottas Fotografi sa...

Fina juliga bilder! Önskar dig en riktigt God Jul!
Kram Lotta

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl med dig?

Härlig färg det där. Önskar dig en underbar Jul =)

Kraaam Pirre

Blogger sa...

Do you want to get 30 bitcoin-related referrals every month, absolutely free?

Here's Exactly How:

1. Claim 1,000 (10,000 maximum) free satoshi per day from the Mellow Ads Faucet.

2. Start a 1 day network campaign (using all your available satoshi) advertising a bitcoin referral link.

3. Upon the campaign's completion, re-claim and re-start.