söndag, september 16, 2012

Söndagsbilden v.37

 
Nu har äntligen Fabriken startat upp igen, så här kommer mitt första bidrag till Söndagsbilden. Åååh, vilken skön helg det har varit! Efter ett par stressiga veckor var det mycket välkommet med en ledig helg, som dessutom bjöd på ljuvligt varmt väder. Det blev lite trädgårdsjobb för mig, när jag planterade nytt och planterade om gammalt. Ännu ska jag skaffa en hel massa lökar för att få se fram emot ett hav av blommor i olika färger i vår. Verandan är fortfarande i användning och (de flesta) sommarblommorna är ännu fina. Tänk ändå, vilken enorm skillnad den lilla glasväggen har gjort för vår veranda - där är så skönt i lä och det känns mera som ett rum när väggen delar av. Undrar hur länge till jag kan sitta där med mitt kaffe och en bok?
 



 
Förutom skönt bara-vara-hemma, så var vi också bortbjudna igår kväll och fick sätta oss till dukat bord - tackar och bockar till värdinnan! Idag gjorde vi en söndagsutflykt till ett träsk inte långt bort alls, men vi har faktiskt aldrig varit dit tidigare. Kändes som en mini-Lapplands-resa faktiskt, med alla tallar och mossar, upptrampade stigar och skogsdoft, lingon och blåbär. Än en gång har vi konstaterat att man behöver inte åka långt för att få stora upplevelser!

14 kommentarer:

Petra sa...

Oj, vad impad jag är över att dina sommarblommor fortfarande lever! Mina har stått torkade och trista länge redan... ända tills jag kastade bort dem i dag. Å andra sidan får jag ta och förnya med lite höstigare sorter i veckan! :-) Fint har ni det på verandan!

Liljas Corner sa...

Vi borde också ta en tur till träsket, det var ju vår då vi var dit.
Jag vill också ha ett fint, ombonat uterum. Kan tänka mig att du har det skönt där med boken och kaffemuggen!

Finfina bilder från utställningen! De förtjänade nog att visas upp!
Ha en bra ny vecka!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Du tar så fina bilder!! Kram!

Livingroom sa...

Så fina bilder igen. Hösten är på allvarpå väg och det känns helt ok faktiskt... Bara det inte regnar stup i kvarten... Bara sol och sen snö till december

Emilias Ljuva Ting sa...

Härliga bilder :)

Kram Emilia

Anette Ryan sa...

Härliga bilder. Den där lavendeln fick mig att ångra att jag inte köpte den jag nyss såg i mataffären. Tror jag åker tillbaka imorgon och köper den. Den passar också i en kruka på min altan.
Kram Anette

alegni sa...

Det var ju alldeles underbart i går - vi hade 24 grader i uterummet. Tur det, så en del av gästerna kunde sitta där och äta.
Fint där i ditt "uterum", vännen.
Kramkram

Älskade pion sa...

Härliga bilder inne hos dig ,som vanligt.;)Ha en skön vecka vännen.Kram Ulrika

Beas sa...

Jag hör något....ja-ha...det var ljudet av prunkande växter hos dig.
Förstår att du vill sitta där lääänge till! :-)

Lyckoslanten sa...

Vilka fina utställningsbilder! Jag kunde inte se den live eftersom jag var krasslig då. Ja du fick verkligen ett fint rum ute som förlänger din sommar. Men idag är det ruskigt värre. Skönt att helgen blev fin! ♥

Vform sa...

JÄTTEFINT i bladet idag ;O)

Sabina sa...

Fina bilder och dina bilder från fotoutställningen är verkligen lyckade! Söndagen var verkligen härlig! Vi var på villan och städade undan för vintern, och det kändes helt fel! Blommorna i krukorna var så fina att jag inte nändes slänga alla ännu. Dina är också jättefina och det är ju kul att kunna njuta av dem långt in på hösten!

Kram Sabina

Anonym sa...

Värdinnan säger tack för det trevliga sällskapet:o)

blockethuset sa...

Vackra bilder..fin blogg..kommer tillbaka:)