måndag, mars 05, 2012

Fynd med tillhörande minnen


Den som spar han har - eller ger det till någon annan! Jag har ju tidigare berättat om att jag brukar "fynda" hemma hos min mamma, mitt s.k. mamma-loppis :) Det bästa är att det är grejer som jag har minnen av eller på annat vis sätter ett känslovärde på, samt förstås att det är gratis! Dessa söta små glasflaskor med skruvkorkar hörde till en läskmaskin (ni vet nog alla vilken sort) som vi hade hemma på 80-talet och jag förknippar dom med kalas och simskolan. På den tiden hölls simskolan utomhus vid en badstrand och man åkte dit med buss längs en slingrig smal väg genom skogen. Med i ryggsäcken hade jag en flaska läsk och hembakt rågbröd med medwurst på. Har något minne av solvarma yoghurtar också... och kladdiga sockermunkar :)



Idag började jag jobba igen efter fyra veckor hemma och det gick rätt bra faktiskt. Klart jag känner mig mör och trött i ryggen, men det tål jag (finns ju tabletter att ta in).  Däremot har jag blivit förkyld och trodde ett tag ikväll att jag skulle mista rösten. Tur att man ändå kan skriva i bloggen ;) Hostiga och snuviga hälsningar till er alla läsare!

10 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men jösses vilken flashback jag fick när jag såg dom flaskorna! Hhaha, vad kul!!
Kram!

Cc sa...

Skrattar gott när jag ser dessa. Själv har jag vita korkar på mina som är ned packade i en låda. Men funderar på att ta upp dem igen då jag såg dina. Kram

Kamomilla sa...

Såna hade vi också! :) Sommarstuga tänker jag!

Lyckoslanten sa...

Vilket bra minne du har, men visst förknippar man prylar med minnen!
Sådana moderniteter fanns inte på min tid! ;o)
Hoppas förkylningen blir lindrig! ♥

alegni sa...

fina minnen! de där flaskorna är ju definitivt finare än de som hör till mackapären i dag.
jag gick inte i simskola, men brukade nog åka till simstranden med mina kompisar. när de hade med sig limsa och grisar, köpte jag med limsa och kryddgurka. :D
kramis

Livet på Vestergård sa...

Vi hade ingen läskmaskin, men minnen från simskolan har man nog :)
Hoppas att du slipper förkylningen nu och att det går bra att jobba.
Kram Kicki

Liljas Corner sa...

Roligt med saker som är förknippade med fina minnen. Och vilka fina bilder av flaskorna!

Hoppas ryggen håller nu då, och att förkylningen ger med sig. Jag l ä n g t a r till skolan imorgon, efter att ha suttit hemma i sju dagar. Hoppas min röst är tillbaka då...

Älskade pion sa...

Hoppas att du snart känner dig riktigt bra igen,inget kul att ha så där ont.Härliga bilder på flaskorna.:)Kraaaaaaaaaaam Ulrika

Beas sa...

De där flaskorna har jag också fina minnen av. Nu är det mina barns tur att sörpla läsk ur dem. :-)

Carita Liljendahl sa...

Jättehärliga bilder - blir inspirerad av dem. Mycket kan vara vackert i sin enkelhet, men alla har inte förmågan att se det sköna i detaljerna. Det har du! Tack för titten!