måndag, februari 13, 2012

Kaffetåren den bästa är...



Här kommer några köksfavoriter från mig! Kaffe är verkligen ett måste, vissa dagar blir det fler koppar (muggar) och vissa färre. Sedan i december har vi så gott som varje kväll och helgmorgon kokat vårt kaffe på vedspisen istället för att brygga det. Jag tror faktiskt att själva upplevelsen att göra upp eld i spisen, höra knastret från veden och känna värmen samt att stå och vakta pannan, gör att kaffet smakar liiite godare ;) Som en extra bonus så har kaffepannan ett förflutet hos min mans mormor och det gör den förstås speciell.


Andra favoriter på köksbänken är tallriksställningen och korgen från Bruka, som jag har besticken i men den är väl egentligen en flaskkorg. Dessa två föremål är, förutom att dom är snygga, väldigt praktiska tycker jag, för det är lättare att ta åt sig det man behöver när det står framme - inget konstant öppnande och stängande av lådor och skåpluckor.  


Vilken tur att man tänkte efter lite extra vid planeringen av köket! Att ha både ugnen och diskmaskinen upphöjda är guld värt när ryggen inte är så samarbetsvillig. Två favoriter till ;)


5 kommentarer:

Cc sa...

Riktigt kok kaffe gud vad gott det har man inte fått på länge. Kram

A House With A View sa...

Ja visst är det mysigt med knastret från brasan!!! Stämningsfullt på högsta nivå!! En sådan där tallrikshållare har jag med, gillar den jättemycket, den är både praktisk och fin tycker jag!!! Och så snygg korg du har med besticken i!!!! Fiffig idé:))

Stööörsta kraaaaaaaaaamizen aka

Mariette sa...

Vad snyggt!!!

Kaffet är väldigt väldigt viktigt på morgonen..(!!)

Tack för instruktionerna ang skåpet! Lite överkurs för mig ändå!

Ha det fint!

Kram Mariette

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ja kaffet är ett måste här!!!bra tänk att få upp ugnen på väggen när ryggen strejkar!!!
Ha en fortsatt mysig Måndag!!!
Lotta

Liljas Corner sa...

Ja just det. Jag har alltid varit nöjd med att vi har ugnen på marknivå, men har man ont kan det ju nog vara bra att ha den upphöjd!

Gillar din nya header - fiiin!