onsdag, november 16, 2011

I min egen lilla hörna

Visst får man väl dra ut lite på att visa helhetsbilderna? Därför kommer nu några detaljer från min lilla kontors/blogghörna som också finns i allrummet. För ett tag sen fick jag "ärva" dotterns skrivbord och bokhylla och då blev det till att möblera om på samma gång. En av många tavellister som legat länge och väntat har nu äntligen kommit upp på väggen (och mannen frågade om jag säkert ska ha listen där och om jag inte ska flytta på skrivbordet nästa vecka? :D) Där ställde jag en skrivtavla som jag köpt ur en fyndkorg och målat vit, den var tidigare brun. Under listen har jag på ett snöre hängt pappersklips från Granit för kom-ihåg-lappar, räkningar och vackra vykort. Två snygga metallaskar som jag fått som gåva av en god bloggvän innehåller band och snören för olika pyssel och i den andra finns dator- och kamerasladdar, minnesstickor och liknande. Jag känner mig inte riktigt "hemma" här ännu, får fundera vad jag ska hitta på ännu. Ja! En ljusslinga skulle ju vara trevlig att ha här i hörnan ;)


12 kommentarer:

Ninette sa...

Ljusslingor "is the shit"! såna gör vilket som helst rum mysigare - önskar bara jag visste var jag har lagt alla våra ljusslingor!
Ser jättemysigt ut i din blogghörna! Kul att se var andra sitter och bloggar - man har ju ingen aning när man sitter här på andra sidan datorn :)

alegni sa...

vad trevligt det ser ut och vad prydligt du har det i din pysselhörna! mitt skrivbord svämmar över av bråte just nu, och det är inte alls likt mig, jag som var en sådan pedant tidigare...
kramis

Mollys sa...

Jättefin arbetshörna.My like!
Hälsningar Carina

Så Vitt Jag Vet sa...

Så fint och prydligt du har det i din pysselhörna... Jag hade ut 1000 knappnålar i mitt sy rum ida..Tur att det finns magneter men nålarna fanns överallt..Puh..
Kraam
Sanne

Livet på Vestergård sa...

Snygg egen hörna du har!

Kamomilla sa...

Inspirerar till allt möjligt kul när man har det sådär fint! :)

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken mysig hörna du har! Bra med mappen To Do, en sådan skulle jag behöva.
Kram Maria

Liljas Corner sa...

Va fint du gjort det. Nu är jag ännu mer nyfiken på helhetsbilderna :) Skrivtavlan var ju ett fint fynd.
Jag funderar på att sätta upp tavellister vid mitt skrivbord också, där jag nu har krokar. Praktiskt för små pysselsaker. Vi får se...

Galleri MochB sa...

Nu blir jag avundsjuk på din hörna :O) Jättefint!

frida sa...

Det såg iaf väldigt trevligt ut med en helt egen hörna.

Jessica sa...

Så fint du fixat det. Kollade även in "vardagsrummet på jobbet" här om dagen, det var fint och väldigt gemytligt i det annars rätt trista växthuset.
Annars det där med redigerandet, Iphoto på min mac är riktigt bra och enkelt att förstå sig på. När man en gång börjat på med att redigera bilder förstår man inte hur man klarat sig utan det förr.

/Jessica

Lottas Fotografi sa...

Vilken jättemysig liten hörna! Kan man önska sig en sådan av tomten tro?! ;)
Kram Lotta