torsdag, september 01, 2011

Den mest magiska platsen

Under vårt besök på Gotland besökte vi flera naturreservat. Kvällen vi tillbringade vid Langhammars på Fårö var ändå det tillfället som var det mest speciella på hela resan. Tidigare på dagen hade det regnat lite, men när vi kom fram dit mot kvällen så blev det ett magiskt solsken. Himlen var alldeles klar och vattnet nästan helt blankt. Raukarna och alla helvita stenar längs stranden tillsammans med det fantastiska ljuset och ett svagt dis av värmen och fukten, gjorde att det hela kändes nästan overkligt :) 





Se hur små personerna på fotona är i jämförelse med raukarna, samt hur vidsträckt stranden är!






Det är intressant att ta fram Fårö på Google Maps och se hur långa dom där vita stränderna är! Här nedan en bild av bloggerskan herself, sittande på en rauk vid Folhammars naturreservat, inte långt ifrån den sköna stranden och byn Ljugarn. Förresten, i Ljugarn var vi och åt pizza vid Bruna Dörren och vid bordet bredvid satt en kändis ;) Fler inlägg om Gotland kommer säkert framöver...




15 kommentarer:

alegni sa...

fint inlägg, och vilken fin förändring du gjort!
gotland finns högt på listan över platser som vi borde besöka :)
kram och see you soon!

Annies Blå sa...

Vad stora och mäktiga de ser ut, raukarna. Det ser verkligen underbart ut med den blå himlen och den långa stranden!

Angående tvättfatet till vårt badrum så håller jag med dej. Nackdelen är bara att de flesta runda tvättfat är ganska små och då badrummet kommer att vara mycket i användning så måste det vara praktiskt. Därför blir det troligtvis en oval modell. Vi har ännu inte bestämt oss för något, och jag misstänker att vi (jag) kommer att ändra oss många gånger ännu innan det är på plats :).
Kram/Annie

Lyckoslanten sa...

Nu ser jag den nya headern - fin! Det var vid rauken på tredje bilden från slutet som vi mötte Carolina Gynning och Alex Schulman! ;o) Få se då vilken kändis du mötte! Fina bilder! ♥

Liljas Corner sa...

Ååh, vill tillbaka dit!
Ja, det tog ju ett tag innan vi kom överens om att det faktiskt var en kändis ;)

Så Vitt Jag Vet sa...

Gotland verkar helt magiskt genom dina bilder.. Dit vill jag åka någongång...
Din header är så fin och stilig !
Kraam
Sanne

Louise sa...

Ser fräscht ut här på bloggen! vackert bildinlägg! tack för din kommentar! KRAM

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin header du har!
Ja där ser bloggerskan verkligen ut att njuta av tillvaron :)
Kram Kicki

Galleri MochB sa...

Så vackert! Får se om vi någongång också kommer oss till gotland...
Skön helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka vackra bilder från ett vackert landskap! Det är sådant man kan plocka fram och minnas med när snöstormarna yr till vintern.
Agneta kram

Puumuli sa...

Gotland har jag aldrig besökt - det ser otroligt vacker ut därute!

Hoppas att du har en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Gugis Pärlor sa...

Verkar vara en magisk plats! Så häftiga de är dessa raukar!

Kram Gugi

lyckobo sa...

Oj va fin bloggen är, och åååh va jag LÄNGTAR till Gotland!!! Mannen har liiite lovat att vi åker nästa sommar, *hoppas*! Fina bilder, och raukarna är verkligen speciella... Nu blev jag nyfiken och undrar vem kändisen var????

Skön Helg!

Fairytale sa...

Så fina bilder, det ser verkligen vackert ut. Hmmm, får nog bli en tur till Gotland någon gång.
Ha en mysig helg!
Kram Tina

Fiffiga Systrar sa...

Men ÅH! Underbara fårö!! Där har vi våra hjärtan! Hos mormor och morfar på fårö har vi spenderat våra barndoms somrar och vi åker dit så ofta vi bara kan. Sommaren är given. Inget är bättre än hos mormor och morfar.

FÅRÖLÄNGTANDE kramar! / Emelie och ELin

Linum & Hedera sa...

Hejsan!! Åååh vad längesedan jag var in till dig och kikade på din fiiina blogg! Oj vad mycket ni hunnit med... Skillnaden mot mig är att jag inte hinner blogga om det :(( Men blev så glad när jag hittade Gotlandsinlägget! Tjohoo vad jag håller med dig! Vilken skatt Gotland är! och vilken plats för fotograferandet! Själv åker jag dit igen imorgon eftermiddag och njuter en långhelg i vårt lilla hus. Låna kanske?? :)))
Hälsningar från Linum och Hedera