tisdag, maj 24, 2011

Tisdagstema: På min veranda/trappa/balkong


Mina senaste inläggs foton har alla varit tagna på altanen och veckans Tisdagstema i Fabriken är På min trappa/altan/balkong. Därför hänvisar jag er alla skrolla nedåt och kolla in senaste veckas inlägg. Några nya bilder har jag ändå att visa, för nu har jag planterat lite fler blommor i mina absoluta favoritfärger.




Det har blivit en del inlägg om altanen och mina egna favoritbilder hittar ni här och här.  Vår entré på framsidan visade jag i höstas i detta inlägg. Balkongen är tyvärr inte färdigt byggd ännu, men jag väntar så på att få "inreda ute" även där ;)

10 kommentarer:

(eddas) sa...

Så koselig med blomster på trappen,står og ønker alle velkommen:)
klemklem

Snäckskalsdalen. sa...

Riktiga sommarfärger och jag tycker det är så fint och ljust och upplyftande! Vackert.
Agneta kram

alegni sa...

gårrgrann blommona!
jag gillar också din favoritfärg, men tyvärr går den inte ihop med vår väggfärg...
brr, vilken stormig dag vi fick i dag. har lovat gå ut på en power walk med grannen i kväll, men jag måste erkänna att jag inte alls är sugen.
kram!

Så Vitt Jag Vet sa...

Fantastiska foton du tagit! Ser så somrigt ut.. Har inte ännu vågat plantera alla blommor..
Kraam
Sanne

Kamomilla sa...

Ojojoj... och jag som inte fixat ett enda dugg!!

En vacker vardag sa...

Vilken härlig färgklick där. Fin kruka dendär zink med flätad utsida.

Allt gott! Kram

Liljas Corner sa...

Så söt pelargon med rosa små fläckar. Jag borde också skaffa lite sommarblommor, funderar på rosa pelargoner och förgätmigej eller de där små vita stjärnorna/snöflingorna... Och så har jag kommit fram till var jag ska planetera pioner! Framför burspråket vid matplatsen, ute på gräsmattan. Så det blir nog säkert en Shirley hos oss också snart! :)

Livet på Vestergård sa...

Försökte kommentera här i går men det gick inte. Nu har jag kanske bättre lycka.
Så fint du planterat!
Vår sittgrupp i polyrotting har vi köpt från Plantagen.

Gugis Pärlor sa...

Vackert planterat! Jag har varit mycket latare än vanligt när det gäller blommor men det känns både för kallt och för blåsigt för verandaliv här ännu ;O)

Kram Gugi

Ciz sa...

Inte konstigt att det är din favoritfärg, så vacker som den är! Jättefina bilder, jag blir riktigt inspirerad att fixa lite här nu :)

Tack för senast!