söndag, mars 13, 2011

Söndagsbilder v.10





Vår... eller vinter... eller vår igen...? En morgon när vi vaknade var hela världen totalt vit av snö igen, suck... Idag däremot har vi haft fantastiskt soligt och fint så mannen och jag var ute och skottade bort snön ifrån terassen. Det märktes genast att solen började smälta bort isen som blev kvar, härligt! Sen satt vi därute i varsin stol, drack lite saft och vände näsorna mot den varma solen. Så klart kunde vi inte heller låta bli att fantisera och planera lite för huset och trädgården... Mycket man vill fixa - och jag har en så händig och intresserad man - men det kostar ju också.
Nu har vi firat klart dottern för denna gång, bara en kvar i familjen som har födelsedag denna månad. En riktigt fin ny vecka till er alla! Jag ser fram emot tisdagskvällen och föreläsningen Inred lantligt med Anna Örnberg!!

11 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad avundsjuk jag är att inte bo närmare,skulle jätte gärna lyssna till Anna Örnberg... Dessutom har ni sol, här är mulet och grått ida !
Men nog går vi mor vår för fåglarna sjunger så vackert !
En skön vecka till dej !
Kraam
Sanne

Kamomilla sa...

I farten med ditt nya objektiv? Härliga bilder!

Skogsdoft & havsbris sa...

Pärlhyacinter dyker upp på var och varannan blogg nu ser jag! Borde köpa hem sådana jag också, en liten fläkt aav vår skulle sitta fint just nu! Idag har vi verkligen haft härligt väder, med strålande sol och takdropp. Hoppas det fortsätter så, så kommer nog våren snart ska vi hoppas!
Hade helt glömt bort att föreläsningen var nästa vecka... har du hört något om Ingela och Nina är på väg, eller?

alegni sa...

hallå kära bloggvän! tack för din goa kommentar!
härlig vårkänsla i dina inlägg denna vecka, och den där pajen i förra inlägget skulle jag kunna hugga tänderna i när som helst. förra söndagen gjorde jag en likadan (för det är väl en banoffee pie?) som försvann på tre röda minuter...
vi måste ses snart! kram

Ulrika sa...

HEJ!

Sååå vackra bilder!! Kram.

Livet på Vestergård sa...

Vi satt också ute och drack kaffe på altanen i dag.Skönt att få njuta av solen och drömma om kommande projekt.
Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Det var ju inte så lovande i morse när det snöade åter och dagen bjöd på yrväder, men NU är det toppen igen! Ses i morgon kväll! :o)

Gugis Pärlor sa...

Dina bilder på pärlisarna är så fina! Njuter! Ha nu en inspirerande och iderik kväll på föreläsningen! Det vore kul att vara med... du får beskriva det sen ;O)

Kram Gugi

Fairytale sa...

Ja, man vet ju varken ut eller in med vädret. Ena dagen sol och varmt och snön smälter, andra dagen snöblandat regn så att det blir alldeles vitt överallt. Tycker att nu får det vara nog,jag vill ha VÅR!!
Ha en riktigt mysig vecka!
Kram

Nilla Q sa...

Ja, våren har inte kommit igång riktigt här heller, men när solen kommer fram värmer den ganska ordentligt och det är härligt!!

Hoppas du hade trevligt på föreläsningen:-)

Kram Pernilla

Vecka - Vecka sa...

Fina bilder! Har letat efter pärlhyacinter i vår matbutik, men de har inte ännu..