fredag, mars 04, 2011

Ränderna går aldrig ur


Hejsan svejsan! Idag är det redan fredag och semesterveckan närmar sig sitt slut... Vi har haft program varje dag, så nu känns det nästan som om jag skulle behöva några dagar ledigt...(?) efter denna semester. Hmmm... Jag har fått min dator lite "städad och renoverad" denna vecka, så nu känner jag mig inte riktigt hemtam framför skärmen. Tyvärr - fast jag var så noggrann med att spara allt innan - så miste jag de två senaste veckornas foton... :(  Nåja, bara att ta nya!


Igår satt jag äntligen vid symaskinen en stund, alltför länge sen sist. En av mina inredningslaster har alltid varit tyger och olika textilier. Handdukar och lakan har jag lyckligtvis lugnat mig med, men ett stycke tyg kan man ju alltid ha användning för i nåt läge, eller hur? Vi var på en liten utfärd i söndags och då köpte jag ett supersnyggt vitsvart-randigt tyg som jag nu sytt två kuddar av. Jättegillar mina nya överdrag, med dunkuddar storlek 40x60 inuti.


Inuti lyktan har jag ett doftljus i plåtburk, Collection Bianco, med doften Cotton flower. Heeeelt underbart! Det kommer från Villa 31, en nätbutik med massor av fina saker. Därifrån kommer även ljushållaren med ett hjärta, den jag visade på vändagen.


Har ett litet make-over projekt här hemma också som jag tänkt hinna med denna vecka. Får se då när den rätta inspirationen slår till ;)

14 kommentarer:

Nilla Q sa...

Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg!

Kram Pernilla

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ser riktigt snyggt ut med de randiga kuddarna!
Härligt med doftlljus.
Stor Kram Annelie ♥

Emmas utsikt sa...

Ursnygga kuddar! Och du för ett bullkalas. Vacker servering. Härligt!!

Kram
Emma

Fröken C sa...

Fina kuddar!
De doftljusen är underbara, har ett helt gäng :))
Ha en skön helg!
Kram C

Annies Blå sa...

Vilka härliga kuddar! Jag har också tänkt sy grå-vit randiga kuddar, men mitt tyg är inte ens häften så snyggt som ditt. Det ser riktigt lyxigt ut :)!
Att samla tyger känner jag igen, jag samlar också på band av alla de slag så mitt syskåp är en enda röra.
Ha en skön helg!
Kram/Annie

Unknown sa...

Tycker de blev helt sagolikt vackra, kuddarna.
Och gillar din blogg och lade till mig som följare.
Ha en mysig helg!
Camilla

Louise sa...

Fina kuddar har du svängt till! jag tycker också väldigt mycket om skinnet som ligger i soffan! Fian bilder A-C!
Själv försöker jag också bli vän med ny dator, bla har word bytts ut till openoffice...o litet andra små förändringar...stora för mig ;) Har också missat ca 100 foton ;( Skön fortsättning på helgen! :)

Liljas Corner sa...

Randigt är snyggt!
Jag köpte ett doftljus med doften sandelträ-ros på Säde, det gillar jag.

Fina bilder, som vanligt :) Trevlig helg!

Gugis Pärlor sa...

Dunkuddar är härliga... de ger en fin gammeldags känsla! Vackert randigt tyg! Trevlig helg!

Kram Gugi

Vform sa...

Hej A-C!
Jättefina kuddar! Dom passar perfekt!
Sista anm.dagen är idag till föreläsn. Annons i gårdagen lokaltidning!
Vi ses! V.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilka härliga bilder
ser så ombonat o fint ut!

Ha en fin helg kram Tina

Kamomilla sa...

Härliga kuddar, de passar bra in! :)

Så Vitt Jag Vet sa...

Det är konstigt att när något ändrat datorer , bilsäten eller något annat så känns det inte rätt...
Fina soffdynor du fixat.. Hela soffan känns ju ny när man får nya dynor...
Skön helg till dej !
Kraam
Sanne

Hem och Lycka sa...

Snygga kuddar, gillar ränder!

kram Mia