måndag, februari 14, 2011

Vändagen


Ett fång med rosor till alla er trogna besökare här i bloggen idag på Vändagen - eller Alla hjärtans dag! Ljushållaren med ett hjärta som handtag passar väl speciellt bra idag? Gillar att den är gjord för stora värmeljus som brinner hela kvällen och inte behöver bytas ut.

 

Vet ni vad? Igår, söndag, hade vi inget särskilt inplanerat alls, men det var för kallt för utevistelse. Då kom min man på den briljanta idén att vi skulle åka till stan och köpa mig ett nytt objektiv till kameran!! Vem säger väl nej till det? Nu har jag då kompletterat min (lilla) utrustning med ett EF 50mm f/1.8II. Har redan tagit ett par hundra bilder med nya objektivet, men jag måste nog få lite tid på mig att öva och komma underfund med det ännu. Såååå skoj är det att prova och experimentera! Ett HMC-filter skaffade jag på samma gång, men det ska jag testa utomhus senare.

Ha nu alla en riktigt trevlig och vänlig dag! :)

21 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Vilken bra idé av din man!!

Hoppas du får en bra dag!! Själv är jag hemma och myser med min febriga dotter, sagor, film, pyssel i långa banor...

Mvh
Frida

Det vita dårhuset sa...

Ibland får dom snille blixtar ;)

Kramar till dig vännen ♥

Anonym sa...

Vad trevligt!
Jag saknar fortfarande en systemkamera... och oij vad jag har tjatat och tjatat, fortfarande ingen kamera här ;O)
Kanske nån gång... hih
Trevlig alla hjärtans dag
Kram Nina

Sanna sa...

Vilken fin ljushållare och vackra rosor! Vilken snäll man du har också! Förstår att du blev glad!

Glad vändag!
Sanna

alegni sa...

vilken utomordentligt god idé av maken! jag har själv en 35 mm och den går inte av för hackor den heller.
jajamen, det är just en sån vit bricka som finns på min bild som du också kommer att ha snart :)

önskar hela familjen en solig och fin alla hjärtans dag!
kram

Älskade pion sa...

Vilken underbar man du har.;)Vet precis vad som behövs.;)Ha en fin dag vännen. Kramar Ulrika

Annies Blå sa...

Önskar dig också en riktigt bra vändag!
Vad roligt med ny kamerautrustning, ser fram emot fler vackra bilder här i bloggen :)!
Kram/Annie

Lyckoslanten sa...

Vilken vacker rosbukett och grattis till nya objektivet! Bra när männen insisterar! ;o)
Ha en fin Vändag! ♥

Liljas Corner sa...

Jag var nog smått harmad då jag fick veta att ni var hos oss igår! Menmen, ni kommer väl snart igen ;)

Roligt med den nya leksaken! Ska bli skoj att se hur dina bilder blir. Vad är ett HMC-filter egentligen? Ett sånt som tar bort uv-strålar eller...?

Livet på Vestergård sa...

Tänk vilken bra ide´! Fina foton du tagit.
Ha en bra fortsätning på vändagen!
Kram Kicki

Moster och jag sa...

Det var då ingen dålig ide´som maken kom med:)
Önskar dig en trevlig Vändag!!
Kram Maj-Gun

Så Vitt Jag Vet sa...

Glad vändag till dej oxå...
Vilken tur att din man hitta på att åka till stan på söndag...Du hade tur !
Kraam
Sanne

Nette Cecilia sa...

Hör att du nog valt rätt man ,hjärtekramar till er båda,Nette

Gugis Pärlor sa...

Vilken tur att vädret blev så kallt att det blev andra planer och absolut ingen dum sådan ;O) Roligt att testa nya grejer! Ha en fin vändag kära du!

Kra Gugi

mitt skärgårdsliv sa...

Vändagshälsningar till dig, hoppas du haft en bra dag!

Fairytale sa...

Haha, när det tackar man väl verkligen inte nej till! Ja, nu får du ut och testa dig fram!Önskar dig oxå En fin vändag!
Kram

Nilla Q sa...

Vilken helt fantastisk idé!:-D Vad kuuuul med ett nytt objektiv!

Kram Pernilla

Galleri MochB sa...

Fick faktiskt en sådandär ljusstake igår av en vän :O) Lycka till med nya utrustningen!

Livingroom sa...

Så omtänksamt av din man.... man klarar sej ju inte utann objektiv...! Vacker ljusstake. Snygg och samtidigt så enkel.

Huset vid ån sa...

Hej!
Vilken utmärkt ide av din man....
Så roligt!

Vad vackra rosor o ljusstake du visar....

Hoppas att du får en bra dag!
Stoor Kraam från mig/ Therese

Louise sa...

Hoppas du hade en härlig vändag igår. Min kväll tillbringade jag på möte ;( men man kan ju fira vändag när som helst egentligen :) Vilken härlig idé din man kom med!!!!