tisdag, december 07, 2010

Tisdagstema: Julfönster

Veckans Tisdagstema är julfönster och jag har nyss visat hur det ser ut i vårt köksfönster. För några dagar sedan frågade dottern när vi egentligen ska börja julpynta? Visst har jag varit återhållsam i år med pyntet, men jag trivs ju bra som det är nu... Fast nog ska jag väl ta en tur ut i förrådet och gräva lite i lådorna än och kanske jag till och med låter granen komma in lite tidigare än vanligt ;)


I vardagsrummet hänger som vanligt dom vita pappersstjärnorna och en ljusslinga. Alla kuddar är vita/svarta/grå, men jag skulle gärna ha några i mörkt vinrött där också. Har en bit linnetyg som ligger och väntar... tills jag får tid och inspiration.


Titta såna maffiga stora ljusstakar i fattigmanssilver (Mercury) jag fick som tack när jag var ljuspartyvärdinna för ett tag sedan! Gissa om jag är nöjd :) Min amaryllis är fortfarande stor och ståtlig med två blommor, men stjälkarna som står här i kannan har fantastiskt nog blommat i flera år i sträck redan *harkel harkel*


En fin fortsättning på veckan till er alla! Nu ska jag jobba fyra kvällspass i rad, men skönt nog har jag helgen ledigt åtminstone!

11 kommentarer:

Livingroom sa...

Hejsan! Så fina dina PL-ljusstakar ser ut. Jag beställde de mindre, teljuskoppar av samma serie. Har inte ännu fått dem. Men ståtliga ser dina ut. Funderade även på dem, men har inte riktigt nåt ställe att ha dem och stå!
Älskar bara viita amaryllisar. Har ännu ingen men skall bli.
Ha en bra dag!

Skogsdoft & havsbris sa...

Det behöver ju inte vara så överdådigt mycket pynt heller, för att det ska vara fint! Och än hinner man ju, har inte plockat fram så mycket jag heller än. Dina ljusstakar är jättefina, det lönade sig verkligen att vara värdinna! Hihi, riktigt praktiskt med fina blomster som blommar så där länge i sträck! ;)

Karoleen sa...

Fina bilder och vackra dekorationer du har i fönstren. Ser otroligt mysigt ut!

Nette Cecilia sa...

Vackra ljusstakar ,kram Nette

Samtal från min trädgård sa...

De var vackra, vilken present att få! Här frågas det också efter julpynt, får nog också hitta lite, ska plocka lite bland lådorna och bestämma mig till helgen. Färska blommor blir det i alla fall, våra hyacinter har redan blommat över.

Louise sa...

Skoj med så FIN värdinnegåva!!

Det vita dårhuset sa...

Heej!
Du....jag tog upp granen idag *fniss*
Barnen ligger i magsjuka så jag ville göra dom lite glada ;)

Fina bilder gumman!!

Kramar Erika

Moster och jag sa...

Kanske man borde ha en partylite party. Ljusstakarna är jätte fina.
Men inte blir det nåt party...
Ännu har inte så mycket julpynt kommit fram här heller. Pyntet är längst bort i en överfull skrubb. Måste börja leta en dag då jag är på gott humör;)
Hoppas dina kvällspass går bra.

Lyckoslanten sa...

Den värdinnegåvan visste vart den skulle komma och den amaryllisen gör sig bra där i kannan! Tacksamt! Här blir det mest ljus i vårt hus som gäller i år! Ha det bra mitt i veckan! ♥

alegni sa...

åh, vilken fin värdinnegåva! passar ju som om de vore gjorda för ert vardagsrum.
jag kan förstå att dottern tycker att du borde jula till det litet mer, alla förstår sig inte på den här vita jultrenden ;)
allt gott, min vän!
kramis

Liljas Corner sa...

Har du också köpt en sån löpare :)
Oj va stort vardagsrummet ser ut nu! Ljust och fint.