söndag, februari 01, 2009

Snabbt att fixa

Hej alla! Som ni kanske sett så har jag försökt mixtra lite med html-koden för att ändra min sida, men det var inte så lätt... Tror den får vara såhär nu! Det verkar vara uppskattat med recept och matlagning bland besökarna, så här kommer ett tips på lite snabbt och gott. Förra veckan bjöd jag hastigt och lustigt väninnan V att hälsa på och jag råkade inte ha något att bjuda på. Då blev det dom här knytena. Jag gjorde fyrkanter av smördegsplattor som jag tryckte ned i muffinsplåten. Sen fyllde jag degen med köttfärssås (fanns kvar från dagen innan) som jag kryddade lite extra, nöp ihop degen mot mitten, penslade med ägg och gräddade i 200 grader ca 20-25 minuter. Serverade med gurka, morot och sweet-and-sour-sås. Det var inte så tokigt! Oj, nästa gång ska jag nog tillsätta riven ost också.
Vi har varit ovanligt "sociala" på sistone. Ibland tar man sig inte riktigt tid att bjuda hem folk eller åka bort, men nu så... Förra lördagen var vi hembjudna till V:s familj och de hade så mycket gott på bordet, mums! En liten stund med Singstar blev det också. Denna vecka har väninnan M med dotter varit hit på besök, på torsdag väntar jag Å med lille sonen och på fredag ska V och jag träffas igen! Gästerna vi hade bjudit hem igår kväll skickade plötsligt ett sms att de hade åkt till BB (de fick en liten flicka, hurra!) men lyckligtvis fick vi istället sällskap av nya grannarna C och P. Tack för en trevlig kväll med mycket skratt!
Önskar er en trevlig söndag, antingen i gott sällskap eller avkopplande ensamhet! Ett stort lycka till vill jag passa på och skicka till ännu en blivande mamma i vår by som läser min blogg. Nu är det inte många dagar kvar ;)

8 kommentarer:

Backstitch sa...

Hejsan
Såg att du har haft 35 besökare i dag men ingen kommentar på detta inlägg, jag får vara först...det är inte ofta i en familj med 6 personer.
Jag älskar smördegsplattor och har alltid något paket i frysen. Man kan enkelt göra både sött och salt och alltid blir det gott hur galna fyllningar man än gör. Dina knyten var dessutom fina.
Kram Moster

Anonym sa...

Tack för lyckönskningarna:o) Hoppas att du har rätt att vi inte behöver vänta många dagar till! Messade med P just och allt verkade ha gått bra!

Jag hör till dem som uppskattar dina recept, en delorsak är väl att du tar så fina bilder av resultatet så att allt ser så smaskigt ut!

Fördriver tid nu med att surfa runt på bloggar...och då jag börjar tänka efter så var det ju faktiskt du som introducerade detta tidsfördriv för mej;o)

Anonym sa...

Tack själv för den trevliga kvällen! Knyterna ser jättegoda ut, skulle passa bra eftersom jag fortfarande har smördegsplattor kvar i frysen som aldrig blev använda över julen :)

Lallis - liv och leverne sa...

Wow vilka smaskigheter!:)
Kram Lallis

rosenskära sa...

VARFÖR slängde jag rullarna med smördeg!? Det ser jättesmaskigt ut, perfekt plockmat.

Lena

Lyktor och Tyg sa...

Det verkar smaskigt, man kanske kan ha äpplen i som äppleknyten.

Ha det bra kram Kristina

Frida sa...

Det ser mycket smaskigt ut. Bra ide när man har lite rester.

Charlotta sa...

De ser väldigt goda ut. Jag har faktiskt aldrig testat smördeg. Tänker att jag ska men det blir aldrig av. Vid nyår provade jag filodeg iallafall. Med bra resultat! Jag kan tänka mig att barn tycker små knyten som doppas i sås är roligt också!

Ha det bra
//Charlotta