tisdag, augusti 05, 2008

Fika och inredningssnack

Chokladmuffins med cream cheeese-frosting och hallonpaj. Den ljuvliga rosen hade väninnan med sig från sin trädgård.

Idag har jag haft besök av väninnan A som jag delade studielägenhet med en gång i tiden för läääänge sedan. Tyvärr ses vi ganska sällan, så när vi väl träffas har vi desto mer att prata om. Vårt stora gemensamma intresse är inredning! (Jag borde förresten göra ett Hemma-hos inlägg från hennes hem ;)

Som jag nämnde i senaste inlägg har jag ett inredningsdilemma. När vi besökte bostadsmässan såg vi så många mysiga tv-rum så jag fick lust att göra om vårt kontor till det och istället flytta upp kontoret på övre våningen. När A var här lade jag fram mina olika förslag och det var riktigt kul att bolla idéer med henne. Vi kom ändå fram till att kontoret får vara som det är men att jag ska försöka fixa till allrummet på övervåningen så det blir mysigare. Tyvärr hänger det upp sig på möblemanget, enligt mig, men för tillfället har vi inte råd med några nyinköp. Hmmm.... kanske jag ska försöka fixa några bilder åt er?

7 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att det går att fixa mycket med småsaker, tyg, tavlor, färg. Det behöver inte alls bli dyrt! Svårt att ge några tips såhär utan att se några bilder, så lägg du upp lite vyer! (man kanske är lite nyfiken också!)

Camillas nya hem sa...

Ja, klart du ska fixa bilder så du kan bolla idéer med oss också! :)

Ser ganska mumsigt ut det där... Slurp! ;)

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Ser ut som vi är många som bakar när det blir dåligt väder. Kul för dig att haft besök.
Ha det bra
Kram Lotta

Anette sa...

Tack för besöket och kommentaren hos mig! Vilka smarriga cup cakes! Ser fram emot lite bilder...
ha en bra vecka - kramar nellie

Anonym sa...

Mums vad gott det såg ut :)

Anonym sa...

gud va gott! :P
kommentera gärna ngt på min blogg ;)

StrandviksVillan sa...

Josefin: Du har inte lämnat nån adress så jag vet inte vilken din blogg är, tyvärr...
Tack för besöket ändå :D