söndag, augusti 24, 2008

Bara testat lite...



Äntligen har jag med hjälp av ett tips hittat ett bildredigeringsprogram på nätet som jag gillar! Testade lite snabbt med två bilder, den här ovan och den nya headern, och det var jättekul!! Jag redigerar ju aldrig bilderna i min blogg, har inget program och skulle nog inte hinna heller... Men nån gång kan det vara kul att kunna trixa lite med sina foton. Har faktiskt en del idéer på lager. Om du också vill testa så gå in till Picnik, det är inte svårt alls och där finns massor med kul finesser!
Helgen gick för fort som vanligt... Idag kom vi äntligen oss iväg med båten till mina föräldrars sommarstuga, det tog ungefär en timme att köra dit. Havet var spegelblankt och solen väldigt varm, men hemfärden var inte lika kul då det hade hunnit börja blåsa lite och vi var ute på öppet hav. Hem kom vi åtminstone, men oj så trötta vi är ikväll... Havsluften är så sövande! Zzzzz....

5 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Bra tips, ska titta på prg för i dag använder jag photoshop (en gamla gamal verion) och vi kommer inte alltid överens. Vilken härlig dag det har varit i dag, Natti Natti Kram Sari

Emma sa...

Blev ju jätte fint:) Det är så kul när man hinner sitta o dona lite med sina bilder. Tyvärr prioriterar jag min tid för sällan
Kram Emma

Galleri MochB sa...

Så trevligt du pysslat med dina bilder! Möjligheterna är oändliga med alla bildprogram som finns, synd bara att tiden inte vill räcka till...:O) Jag har photoshop sen tidigare, men alltid skojigt med andra program också som oftast har färdiga funktioner inprogrammerade. Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Hej!
Ja visst är Picnik helt underbart, snabbt går det oxå! Ett klick och så har man en ram... ett klick och så har man en skuggeffekt! Höll på med Photoshop tidigare men det här programet är mycket roligare!
Ha det gott! //anna

Lösvirkesbyggarna sa...

Tack för tipset! Jag har funderat på hur vi skulle kunna få till vår header på ett bra sätt. Nu kanske det fixar sig! :)
Kram Anna