söndag, juli 27, 2008

Som sommaren ska vara!

Söndag kväll och jag är egentligen för trött för att göra ett inlägg... Huden hettar lite efter flera dagar utomhus i solen, underbart! Det blev båtutfärder både fredag, lördag och söndag! På fredagen till en "öde ö", igen, som vi inte besökt tidigare och på lördag kväll var vi bjudna till en sommarstuga och tog båtvägen dit och hem. Idag söndag for vi till en klippig ö långt ut i skärgården där det är folk och rörelse hela somrarna. Där fanns förr i tiden en lotsstation, men fungerar numera som naturstation där många båtfarare stannar till för att äta och dricka, övernatta, promenera, bada bastu eller se på alla fåglar.

Här fanns en lekstuga i två våningar med balkong dessutom! Bakom syns det höga lotsstationshuset.

På dasset finns skyltarna: Höna och Tupp. Kul detalj tyckte jag!

Ett kors har rests för de som omkommit under fiskefärder...

Många sköna platser att sitta på runt byggnaderna.

Som sommaren ska vara! Barnens små roddbåtar och badleksaker har till sist blivit övergivna, men inte förräns solen gått ned och fingrar och tår var helt skrynkliga. Så varmt och skönt var det vid sommarstugan vi besökte på lördag kväll!

Det här var en helg att minnas!

11 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad du ser ut att ha härligt. Lycko dig som kan åka ut på havet...
Kram Lotta

Ellas Inspiration sa...

Vilken mysig dag ni ser ut att ha haft! Bättre än min... ;0)

Kram Karin

Galleri MochB sa...

Härliga bilder! Har förstås också besökt denna vackra plats...:O)

Tjohalia sa...

Vilka härliga bilder! Kram Sandra

Fröken Fräken sa...

Åååh, jag vill också ut och luffa bland öar!! Försöker förtränga att jag brukar bli sjösjuk innan båten ens lämnat hamnen bara. Det är skönt att det ännu fortsätter att vara sommar även om man måste jobba.

Karna sa...

Så utrolig flott....Sikkert værhardt om vinteren, men du verden så fint det er i slikt fint sommer vær....mange fine detaljer også, klart dere koste dere!

Mjuka sa...

Så härligt att ta båten dit man ska!!
Ha det gott
kram M

Lantliga drömmar sa...

Härliga bilder! Riktig äkta sommar-stämning!
Jag bara måste fråga varifrån de är tagna? Tror att jag lekt i den lekstugan när jag var liten! :-) Då åkte vi varje sommar med vår egen båt på en månads semester längs med kusten i Finland och Sverige.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Dina blider innehåller verkligen allt som en sommar ska innehålla! Fantastiska! Ljuvliga!

Min sommar är just nu också ljuvlig, och snart ska bilderna ut på bloggen...

Kram!

Anonym sa...

Hihi, jag har nästan exakt samma bild av samma linjemärke i min kamera :) Låter jätteskönt med utflykter...

Sandkorn och sötvatten. sa...

Vilka fina bilder du bjuder på! Verkar som om ni har haft en riktig toppendag, den sista textbiten är sommar för mig. :)