lördag, mars 16, 2013

Lustiga lampan

 
Kom att tänka på att jag aldrig visat er mitt Juthbacka-fynd från i somras, nämligen denna lustiga taklampa! Den var faktiskt det enda jag köpte på loppisen... Jag såg den rätt tidigt och fastnade för den och lyckligtvis fanns lampan kvar när jag återvände för ett inköp. Under den flätade skärmen fanns en annan av tyg, men det var fult så det tog jag bort och fick bättre ljus så. Lampan hänger uppe i allrummet - rummet som aldrig blir klart. Eller kanske är det så att rummet är klart då och då, men sen ändras behoven och smaken??
 
Nu ska ni få höra! Jag har fått en för tidig födelsedagspresent - nämligen en ny kamera!! Woohooo! Efter övertalning från min man och mor slog jag till och fick den gamla kameran såld samtidigt. Tyvärr har jag inte hunnit använda den ordentligt ännu, men hoppas hoppas det blir soligt och fint imorgon när jag är ledig. Så kanske det blir foton tagna med nya kameran i nästa inlägg?
Ha en riktigt trevlig lördag, själv ska jag tillbringa den på jobbet.


11 kommentarer:

Vekarus sa...

Ihana lamppu!

Aurinkoista viikonloppua!

Livingroom sa...

Så fin. Har säkert ett fint sken.. Ha en skön helg

Moster och jag sa...

Det var ju en riktigt häftig lampa!

Trevligt med ny kamera. idag kommer du säkert att ta många fina bilder i solskenet.
Ha de gott!
Kram Maj-Gun!

Anette Ryan sa...

Vilken häftig och annorlunda lampa du hittat. Den ser ut att passa rummet väl.
Trevlig helg!
Kram anette

Drömgården sa...

Vad roligt med en ny kamera! Jag önskar mig en nu till min 30-års dag... men får se hur det blir... funderar på att hitta en begagnad systemkamera. Så synd fö mig att du hann sälja din ;)

Fick du någon användning för vinsten jag skickade dig? :)

H. Kitty

Skogsdoft & havsbris sa...

Både fin och lite annorlunda lampa, kul när man gör såna fynd! Själv missade jag Juthbackamarknaden ifjol pga att jag var nyopererad... Men förhoppningsvis kan jag åka dit i år igen!
Härligt med ny kamera, det var en present som heter duga! Vad är det för sorts kamera?
Hoppas du haft en trevlig jobbdag och så önskar jag dig en fin fortsättning på helgen!

Nette Cecilia sa...

Grattis till ny kamera ,vad har du köpt ,Kram Nette

A House With A View sa...

Men du vilken fin lampa, vilket fynd! Personlig - me like, alltid kul med ting som inte är dussinvara :) Jag har ju en trälampa i min bibbla som jag fått av svärmor, älskar den just för att den är så "egen" :)

Vad kul med ny kamera, grattis!!! Ska bli kul att se dina foton framöver :))

Stööööörsta kraaaaamen aka

Liljas Corner sa...

Sol har vi ju idag, så hoppas du passar på och fotar massor ;)

Vet du, jag såg en nästan exakt likadan lampa nånstans, kanske i tv, och tänkte att jag måste komma ihåg att berätta för dig. Men nu minns jag inte alls var det var.

Skön söndag!

Vecka - Vecka sa...

Vad häftig!
Och fint med ny kamera!
Det där med att aldrig få något färdigt.. jag tror nog det har att göra med att behoven och smaken ändras.. Jag drar mig ofta från att få något helt färdigt. För det är ju det där fixandet jag tycker mest om. Vad ska man göra sen liksom? :-)
Lotta

Unknown sa...

Underbar lampa!