torsdag, september 20, 2012

Tema: Höstplantering


 
Denna veckas torsdagstema i Fabriken är Höstplantering. Vid entrén har jag gjort två krukor med hållbara planteringar. Mörklila calluna och murgröna finns i den mindre krukan och jag har täckt jorden med små sjösten, det tycker jag ser mer färdigställt ut än när jorden syns. I bakgrunden syns den fortfarande fina grönväxten (som jag inte minns namnet på just nu) och den har blivit så lång att den hänger ända från väggampeln och ner längs golvet!
 
 
I en större kruka har jag en liten bollthuja tillsammans med vit calluna och ännu en murgröna. Sen står faktiskt också en stor lila bollkrysantem i en zinkhink på bordet, men på den har jag precis knipsat bort allt som var utblommat, så den var inte särskilt fotograferingsvänlig just nu ;)
 
 
Ta och kika in i Fabriken och se alla andras fina höstplanteringar!

 Till sist vill jag säga Hjärtligt Tack för all respons på tidningsartikeln!!

4 kommentarer:

Knaada sa...

Åh så fint!

Jag blir så imponerad att jag smäller av, jag hinner knappt vattna mina sommarblommor första gången förrän det är dags att sätta ris och julpynta :)

Liljas Corner sa...

Snygga! Såklart :)
Jag planterade ju en höstkruka som blev lite väl vintrig, så jag borde kanske också köpa hem lite ljung och murgröna.

Lyckoslanten sa...

Ja kanske man skulle ta sig an litet höstplanteringar. Sommarblommorna ser aningen risiga ut vid farstubron och ditt arrangemang ser riktigt inbjudande ut! ♥

Älskade pion sa...

Vad fint du har "höstat" utanför knuten.Tack för dina alltid så gulliga kommentarer inne hos mig,dom värmer.Kram Ulrika