onsdag, januari 18, 2012

Förnyat vardagsrum



Idag fick jag minsann ett ryck och började göra i ordning lite här hemma! Jag började med vardagsrummet och jag ville ha ljust, ljust, ljust. När jag ska göra om så börjar jag alltid med att först ta bort precis alla textilier och prydnader, tömmer alla ytor. Då får man en bättre översikt och kan börja om från noll. Sen placerar jag ut det som känns viktigast och sist lägger jag till sånt som jag tycker saknas. Den här gången blev det visst mycket vitt och grått.




Ljuset på bilden är riktigt trevligt, det har en trästicka istället för en vanlig veke och förutom att det doftar gott så knastrar det trivsamt när det brinner. Fram kom igen min metallbricka från Gotland (mmm... drömmer mig bort en liten stund....) Kudden med text på fanns på rea, från Ellos. Den ljuvliga bomullspläden i grått är en nyhet från HM Home. Inte för att göra reklam, men jag har varit riktigt nöjd med alla produkter jag beställt från HM Home, dom har så bra kvalitet. Några kuddar blev det därifrån också, ni får se dom senare. Japp, jag är nöjd med dagens resultat :) Fortsättning följer...

16 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj vad fräscht och snyggt! Det där ljuset är ju intressant!

Kamomilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna-Lena sa...

Ser jättesnyggt ut! Kuddarna har jag också och pläden kastade jag ett öga på igår på H&M:s sida - snygg! :-) Varifrån har du köpt ljuset? Nåt sånt har jag inte sett förut.

Cc sa...

Super snyggt. Kram

alegni sa...

Du vet vad jag tycker! Gårrkålkkåfint blev det!

Allt och/eller Inget sa...

Vad mysigt att det knastrar när det är tänt. Kram Linda

Så Vitt Jag Vet sa...

Å vad energi du har.. Kan riktigt se när du styr och ställer... Gillar din ljuvliga bricka..
Njut av ditt nyfräscha vardagsrum!
Kraam
Sanne

Liljas Corner sa...

Naajs! Härligt fräscht blev det. Skönt då det inte är så mycket saker. Kudden är jättefin, sån vill jag också ha.
Jag har aldrig beställt från H&M home, bara tänkt... Dom har mycket fint.

Ha en bra fortsättning på veckan!

Louise sa...

Vilsamt vackert!

Livet på Vestergård sa...

Känner att jag borde fixa lite i vardagrummet också. Jättefin bricka!
Kram Kicki

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow, så snyggt och fräscht! Så fint på brickan.
Blev väldigt sugen på lite nytt och omstrukturering bland ljus och kuddar här hemma.
Kram Maria

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det ser mycket fint ut! Fina färger och textilier:)
Stor Kram Annelie ♥

Lyckoslanten sa...

Du är skicklig på det där du!
Ser jättebra ut! Väntar på fortsättning! ♥

Vecka - Vecka sa...

Snyggt! Älskar också ljuset! Tack för tipset, har inte beställt något därifrån ännu. Kanske man borde..

Lottas Fotografi sa...

Så fräscht och fint det blev. Förstår att du är nöjd!
Kram Lotta

Riitta Sinikka sa...

So beautiful home! Have a nice day! Greetings Riitta Sinikka