onsdag, december 14, 2011

Underbart är kort


Tjolahopp - så var hyacinterna i full blomning med sin härliga doft som slog emot en när man steg in genom dörren hemma. Och så var det lika plötsligt över... Men fler hyacinter finns det i butiken och nästa gång blir det rosa eller vita som får ta plats i krukan. I kväll har vi varit på Lillebrors dagis-julfest och alla barnen var så duktiga när dom sjöng och uppträdde att man fick en tår i ögonvrån :) Dom hade ordnat en tävling där man skulle gissa hur många chokladgodisar det fanns i en korg och jag gissade exakt rätt: 142 stycken! Så korgen fick jag med mig hem - tackar tackar :) I morgon har jag min nästsista lediga dag innan julafton så då ska här bakas och förberedas lite inför jul. Hoppas det blir så ljust att man kan ta fram kameran också ;) 



7 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Duktigt gissat! :-) Jag har också slängt mina hyacinter och köpt två nya. Synd att blomningstiden är så kort. Imorgon ska vi på dagisjulfest, ser jättemycket fram emot det!

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Vad fintoch det är ju så himla fint med alla dessa hyacinter.
Vilket fint inlägg du hade innan med.
Det är första gången jag kikar in hos dig.
Nú ska jag fortsätta att kika vidare.
Ha en fin kväll !

Kram

Mariette sa...

Ja när de slår ut går det lite för fort, man önskar de kunde blomma längre, meeen underbart är kort!

Kram Mariette

alegni sa...

mina hyacinter blommar i följd, så jag får njuta längre av doften. :)
grattis till godiskorgen, den var du allt värd!
stressa nu inte på din lediga dag, julen kommer också utan att man stressar ihjäl sig.
tack för omtanken, vännen!
stor kram

Monica sa...

Visst är hyacinter fina,
men så sant att blomningen går onödigt snabbt.
Jag är också inne på mina tredje,
tur så är de förmånliga :)

Ha det bra
Monica

Kickan Style sa...

Oj va dina hyacinter blommar fint!
Mina har inte riktigt kommit igång än, var lite sent med mitt hyacint-köp iår! Men de blommar väl passligt till julen!

Ha en fin dag!
Kristina

Kamomilla sa...

Otroligt snabbt blommar de ut. Jag har 0ckså hämtat fler åt mig!! :)

Vilken tur med godiset! Fantastiskt!