måndag, december 05, 2011

Christmas little by little


Ett lite halvjuligt vardagsrum hemma hos mig... Det kommer till några detaljer varje dag, saker flyttas och byts ut - helt normalt för mig :) Snöflingor på bilden, men fortfarande inga utomhus... Istället har jag hängt upp några fina sådana i fönstret idag (ni får se senare). Får bara hoppas att kattskrället (kärt barn har många namn...?) låter bli att hoppa och dra ned dom i år! Hursomhelst, det finns nya bilder i min kamera, men jag har inte tömt den ännu. I morgon firar vi i Finland vår självständighetsdag vilket betyder ledig dag och hela familjen hemma! Och vad vi ska fixa då - ja, det får ni också se senare! Näpp, det är inte pepparkakor - fastän det hör till på denna dag i många hushåll. Nu börjar Blogg-priset 2011 live på nätet, så tack och hej!


7 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

God kväll i den underbara stugan :)
Hoppas ni får en likaså underbar Finland dag!!

Kramen

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad snyggt och mysigt du har det! Jag har börjat pynta tidigare i år, så det kommer fram saker undan för undan här också:-)).
Busig kisse du har:).
Ha det så trevligt i morgon på er självständighetsdag!
Kram Maria

Livet på Vestergård sa...

Jag har ju alldeles glömt bort att använda mig av snöflingorna jag har i photoshop. Vilken tur att du påminner :) Vi fick faktiskt lite snö här i går kväll och den ligger ännu kvar.
Ha en fin ledig dag! Kram Kicki

lyckobo sa...

Oj, kan man se blogg-galan på nätet??? Måste snabbt skriva en liten hälsning till dig bara ;)! Samma här, lite till av julpyntet dyker opp dag för dag, roligast så, att få suga lääänge på karamellen!
Skön självständighetsdagshelg!

Anna-Lena sa...

Jag har pyntat ganska tidigt i år, men ännu finns det nog några saker som inte fått komma fram än. Vad mysigt det ser ut hos er!

Mia sa...

Ser sååå mysigt ut.
Hoppas ni får en fin dag imorgon.
Kram Mia

Lyckoslanten sa...

Ja nu ser det riktigt vackert juligt ut hos dig! Ha en skön dag med familjen och njut av ledigheten! ♥