måndag, juli 04, 2011

Utställning, bröllop och utfärd

Hejsan alla ni som fortfarande hälsar på här trots min frånvaro! Tänkte att jag ska göra ett litet sammandrag över de senaste dagarna. För bara en kort tid sedan blev jag medlem i en fotoklubb och fick genast uppgifter. Först skulle jag lämna in tio bilder under temat Skärgården. Av dom bilderna valdes sedan dessa två nedan av en jury, för att ramas in och visas på en utställning i helgen. På fredag kväll var det min tur att funktionera vid utställningen där besökarna röstade på den bästa bilden (av ca 40 bilder, tror jag det var) och samtidigt var med i en utlottning om en kamera. Jag har dock inte hört nåt ännu om resultatet. Nu har jag nya uppgifter framför mig, men det är inte helt lätt när man ska hålla sig till ett visst tema och andra önskemål.



På lördagen fick vi vara med på vigsel och bröllopsfest. Perfekt väder och en lättsam trevlig fest tillsammans med många släktingar och andra gäster.


Söndagen tillbringades på vår sommarö som vi nu besökte för andra gången denna sommar. Sällskapet vi hade med oss var däremot dit för allra första gången och det var roligt att få visa dom "vårt" ställe. Varje besök på ön är ett nytt äventyr och det finns alltid fynd att hitta och undersöka för små händer. Denna gång blev det smultron, fjädrar, ben, kräftklor (som några andra besökare haft med sig i matsäcken) och grodyngel.






Semestern har känts väääääldigt avlägsen, men nu har jag bara åtta arbetspass kvar, två veckor! Framför oss har vi en efterlängtad resa till Gotland!! Så nu tänkte jag fråga er läsare om ni har några tips på ställen att besöka där?? Det behöver inte nödvändigtvis vara dom typiska turistställena, för dom hittar man ju lätt när man letar på nätet. Hoppas jag får några svar!

Fortsatt fina sommardagar till er alla!

20 kommentarer:

alegni sa...

underbart somriga bilder. det ser ju ut som ni var mitt i semestern redan! jag har tyvärr aldrig besökt gotland, så här finns inga tips att hämta.
hälsningar från ett soligt änterskär! kramis

Så Vitt Jag Vet sa...

Ljuvliga skäribilder.. Du är ju en konstnär med
kameran !
Ha det gott!
Kraam
Sanne

Creative Momone sa...

Vilka fina bilder du tagit, solnedgången vid den något trasiga bryggan är underbar!
Bröllop hör ju sommaren till, i augusti är vi bjudna på ett bröllop, det ser jag fram emot.
Marianne

Liljas Corner sa...

Tack igen för helgen, den var skoj :) Jag ska också lägga upp några bilder, bara jag hinner.

Sa jag förresten att jag röstade på din bryggbild? Den är vacker som en tavla <3

Lyckoslanten sa...

Jo jag kan erkänna att jag röstade på den första bilden, men lilleman var ju så söt live!
Fårö får ni inte missa (Digerhuvud), promenad kring ringmuren i Visby, Villa Villekulla för barnen, men allt det där vet du. Mycket beror ju på hur lång tid ni har på er... Vill du shoppa inredning rekommenderar jag La Vie i Hästgatsbacken.
Allt är vackert på Gotland! ♥

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig, allt väl?

Underbar bild =) Kul tävling1

Altanbilderna var ljuvliga, så mysigt. Gotland vill jag också åka till, har faktiskt aldrig varit dit.

ha det gott i värmen. Kram Pirre

Fairytale sa...

Vilka fina bilder, du är ju proffs med kameran. Visst är det roligt med bröllop, var på ett själv på midsommardagen och det var så vackert.
Tyvärr har jag inga tips om Gotland, har aldrig varit där men skulle gärna vilja åka dit då jag hört att det är så vackert där.
Önskar dig en fortsatt trevlig sommardag!
Kram

Älskade pion sa...

Härliga bilder vännen,vad kul att gå med i en fotokurs.Skönt med semester snart.Ett ställe du MÅSTE besöka är min goa florist kompis Frida som har FRIDA FLEUR INTERIÖR,med blommor och härlig inredning.Butiken ligger vid torget innanför murarna,vet inte riktigt vad gatan heter.Men frågar du efter Frida så vet nog ALLA vart du ska.;)Kram Ulrika

Louise sa...

Skulle gärna lägga en röst för den första bilden som på nåt sätt är magisk! Inga andra Gotlandstips än de du hittar på nätet...Ha det gott!

Linda sa...

Vilka härliga bilder!
Å va skönt då semestern börjar närma sig! Känns ju tungt att jobba då många andra redan har semester! Men den som väntar på något gott.. ;)

Låter härligt med Gotlandsresa! Dit skulle jag också vilja!

Kram Linda

Moster och jag sa...

Vilken super helg du haft.
Även jag kan erkänna att jag röstade på första bilden. Men det fanns verkligen många fina bilder.

Till Gotland har jag varit men kan inte ge några tips. Men jag super trivdes där i alla fall.

Ha det gott!!!

Lottas Fotografi sa...

Låter kul med fotoklubb! Det är så kul att fotografera. Jag ska gå en fotokurs till hösten.

Kram Lotta

mammaxtre sa...

Vilka underbara bilder!

Nedräkningen inför semestern har startar även för mig. 1,5 vecka kvar, sen är det min tur, äntligen!

Ha det fint

Hem och Lycka sa...

Å vad härliga bilder!

Underbart med bröllop!

kram Mia

Jenny sa...

Hej Ann-Christine!
Vad kul med fotoklubben, där passar ju du perfekt som är så duktig med kameran, jättefina bilder de valt ut!

Åh vad härligt med en Gotlandsresa! Själv har jag inte varit där sen i mitten av 80-talet då vi var på skolresa med klassen men mamma och pappa åker dit varje sommar för att hälsa på mammas faster som bor där.

Ha det bra!

Kraam Jenny

lyckobo sa...

Wow säger jag bara, vilken bild! Lyckans dig som får åka till Gotland! Meningen var att vi skulle åka i sommar, men mannen ville till södern i höst :(.. men nästa år! En bil skall ni absolut hyra, det gjorde vi sist, och det enda jag harmas över var att vi inte åkte så långt som till Fårö... Vi besökte bl.a Ljugarn och Roma(tror det hette så..)
Ha det bra!

Gugis Pärlor sa...

Det låter alldeles underbart med Gotlandresa! Jag har aldrig varit där så jag kan inget föreslå men allt lär vara så fint där och det finns med på min lista över platser jag vill besöka också! Ljuvliga bilder!

Kram Gugi

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka härliga sommarbilder! Bilderna på barnahänderna är så fina och bröllopet också. Men din fantastiska bild på solnedgången tar ju priset, så vackert! Du är inte lite duktig, du!
Agneta kram

Livet på Vestergård sa...

Jag var nog in och beundrade dina vackra foton på lördagen när jag hade bättre tid.
Ni kommer att få en superfin semester på Gotland!
Kram Kicki

Fröken Fräken sa...

Du verkar ju verkligen ha fullt up, så då är det inte så konstigt att man inte hinner blogga. Själv insåg jag inte riktigt hur mycket jag skulle ha att göra under semestern - när jag då trodde att jag skulle blogga som attan! - det vimlar ju av roliga saker att göra när man är ledig. Och så här i efterhand så är man ju glad över grejerna man fick hem från Ikea, även om man igår inte direkt njöt! Hoppas att du får en roligare resa dit, men många olistade fynd :-D