onsdag, juni 15, 2011

Inte bara gammalt skrot på loppis

Loppis - den stora flugan just nu, åtminstone här i mina hemtrakter. Det finns loppisar som har öppet året runt, föreningsloppisar och privata såna hemma på gårdarna. För några år sedan förknippade jag bara loppis med gammalt skrot och unken lukt... Men numera vet jag att man kan hitta många skatter om man har ögonen öppna. Alla har vi ju olika smak när det gäller prylar och föremål, även olika behov. Vad är väl då bättre än att föremålen kan byta hem mot en liten penning, istället för att bara slängas bort och ersättas med nytillverkade? Som ett exempel ville jag visa er denna glaslykta från Pentik, som faktiskt till och med fortfarande var kvar i sin presentförpackning! Här hade jag lagt ned en stor snittkrysantem (som jag för övrigt fick njuta av i en och en halv månad!) men just nu har jag små naturstenar och ett klotljus i lyktan.


Femton år har vi varit gifta idag! Det känns bra... :)
På bordet står ett stoooort fång med rosor - till frun i huset.


12 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Grattis på bröllopsdagen! Finfint loppisfynd också!

Kram Gugi

Linda sa...

Grattis till dom 15 åren! :) Och sån fin lykta du hittat på loppis! Borde nog börja springa mera på loppis jag också, men är ju lite rädd för den unkna lukten! ;)

Kram Linda

Nette Cecilia sa...

Grattis på bröllopsdagen ,fint arrangemang ,kramis Nette

Livet på Vestergård sa...

Det är ganska sällan jag går på loppis, men visst kan man hitta fina fynd.
Grattis ännu en gång till de 15 åren!

Så Vitt Jag Vet sa...

Grattis på bröllopsdagen..
Ja det med loppisar ligger nog i tiden.. För något år sedan hade jag inte kunnat tänka mej att sätta foten på ett loppis.. Nu mera är jag och dottern lika ivriga.... Var idag en sväng men inget napp...
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Grattis på kristallbröllopsdagen!!

En vacker vardag sa...

Grattis på er dag! Hoppas att ni har haft en fin dag. Ett lyckat fynd har du gjort också. Visst kan man fynda på loppis, men nog finns det mycket skräp på dem också tycker jag :-)

Ha det gott! Kram

Kamomilla sa...

Vackert! Och grattis till de 15 åren!

Moster och jag sa...

Stort Grattis på er 15 bröllopsdag. fint du fyndat på loppis. Själv tycker jag också om att besöka olika loppisar men jag har svårt att hitta några fynd.
Ha det bra! kram Maj-Gun!!

Vform sa...

Grattis till gårdagen!
Rubin blir det för oss i sommar ... ;o
FINA bilder!

Älskade pion sa...

Grattis på bröllopsdagen.Hoppas att ni får en riktigt härlig dag tillsammans.Kram Ulrika

Sanna sa...

Stort grattis till era 15 år tillsammans!!Ja visst finns det mycket fint på loppis. Fyndade senast idag. :)
Kram,S