lördag, maj 21, 2011

Mera inredning ute


Här har jag plockat ihop lite pynt på ett bord som jag också bar ut på altanen för några dagar sen. I krukan till vänster har jag ytterligare en bambu, fast den här är av en mindre sort. Trädgårdsflickan fick mannen och jag som bröllopspresent (det var också en pojke, men den gick tyvärr sönder i senaste flytten...) och våningsfatet är ett loppisfynd. Skymd i mitten en murgröna på båge, men den har inte tagit sig riktigt ännu. I bakgrunden kan ni skymta vår lilla "sopstation" som mannen byggde i höstas. Nu har äntligen häggen blivit grön, men det dröjer ett tag ännu tills blomningen, den brukar vi få njuta vid tiden för skolavslutningen.

 

Jag har så många planer för altanen! Där däckstolarna står nu har jag tänkt mig en dagbädd eller soffa av någon sort, fylld med sköna kuddar och en matta framför. På väggen en hylla på konsoller, som jag skaffade för flera år sedan. Rakt ut från väggen, vid knuten, funderar vi på att bygga fast ett gammalt stort fönster, för att få lite vindskydd. Tyvärr är det så att när man bygger ett tak över en altan så blir det lite som en vindtunnel. Igår letade jag efter lämpliga vita draperier att hänga från taket, till vänster på bilden, för att få lite solskydd då altanen ligger på södra sidan av huset. Tyvärr fick jag inte tag i några draperier, däremot flera nya klädesplagg som jag är jättenöjd med! Såklart blev det också lite inredning och den bästaste shoppingvännen hade jag som sällskap :) Tack igen för en trevlig dag Ingela!

12 kommentarer:

Min Svägerska och Jag sa...

Så snyggt du har det. Dina bilder har gett mig många nya idéer.
Trevlig lördag,
Kram Linda

alegni sa...

tack för komplimanen, och jag skickar en likadan tillbaka till dig!
gubben och jag har precis varit och shoppat i tre timmar, så det har blivit mycket av det roliga på sistone. hittade lyktor på ilse, så nu är jag nöjd :)
det är så himla fint där på ditt bord!
lördagskram!

Gugis Pärlor sa...

Så vackert du har pyntat på altanen! Ett riktigt favoritställe förstår jag att det är den här tiden på året! Vardagsrummet flyttar ut- stilen...

Kram Gugi

Vecka - Vecka sa...

Vad fint det ser ut! Härligt nu då man kan börja vara ute!
Väntar bara på att få lite fixat ute hos oss också..
Lotta

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har det. I morgon när färgen har torkat ska jag hänga upp gardiner ute på verandan. De har legat och väntat länge på att få komma upp :)

Det vita dårhuset sa...

Men gud så mysigt med sol däck!! Nästa sommar ska vi då bygga altan efter hela huset som vätter mot vägen och då, ja då ska jag osså ha sånna stolar ;)

Önskar dig en riktigt skön kväll vännen!

Kram Erika

Så Vitt Jag Vet sa...

Bordet är ju ett så fint blickfång... Krukorna är vackra !
Kraam
Sanne

En vacker vardag sa...

Så mycket fint du visar. Däckstolarna ser väldigt inbjudande ut där de står!! Kul med shoppingdag. Nu blev jag ju nyfiken på klädshoppingen. Vad hittade du?

Ha en skön fortsättning på söndagen och tack för kökstipsen!! Kram

MIN LYCKA ♥ sa...

Det här med att måla huset är mycket spännande. Framförallt att välja nyans på färgen. Har förstått att slutar färgkoden på N aå betyder det neutralt, alltså inget grönt, rött, blått eller gult i, typ;) Vår slutar på N och är ändå lite åt det blå hållet. Jättesvårt. Ändå var mitt enda krav att det inte ska vara blått, men tror man upplever det så för att det är en kall färg. Tips är att fråga någon som redan har målat sitt hus och fråga efter deras färgkod, är väldigt svårt att se på dessa små prover i färgbutiken. Men det var ju bra att mitt hus hjälpte;)

Ha en bra söndag! Marika

Nilla Q sa...

Du har det verkligen jättefint! Det är så kul med all inspiration man får genom bloggarna.

Kram Pernilla

Louise sa...

Flra fina inlägg om din ute-inredning! ;)

Linda sa...

Så fint och mysigt ni har det!
Önskar att nån kunde komma hit och vifta med ett trollspö över gården så vi också fick det lika fint :)