onsdag, december 29, 2010

Röda detaljer och mina julklappar


Rött är ett måste - annars känns det inte som jul! Det blev ändå i betydligt mindre dos i år än det brukar vara. Julstjärnan i vardagsrummet är ljusröd men i köket står en i den riktiga julröda färgen. Japp, plastgran har vi. Fast i år tyckte jag den var alltför stor och vid så jag tog bara toppen och stack ned den i en stor korg. Den lär inte stå kvar alltför många dagar till... 


Jag ska väl ta och presentera några utav årets julklappar också. Den silverglänsande ängeln fick jag av mina barn och dom hade köpt den alldeles själva :)


Min brors fru hade gjort ett par handledsvärmare till mig! Så otroligt söta med virkade kanter, knappar och sidenband. Dom kommer jag att vara rädd om. Jag ska visa fler klappar som vi fick av dom senare.

 

13 kommentarer:

HomeRiver sa...

Vilka underbara handledsvärmare! Förstår att du kommer att vara rädd av dem. Vad är det för material?

En vacker vardag sa...

Vad underbart av barnen att köpa en ängel! Så fin. Jag fick också en ängel av sonen. Dock litet annan modell än din :) Handledsvärmarna ser jättefina och romantiska ut.

God avslutning på året!

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej Ann-Christine!Vilken fin julklapp dina barn köpt dej.... Jag har väldigt lite i rött nuförtiden till julen.
Men måste såga att fick en röd julblomma och den är så super fin.....
Ha det bra....
Kraam
Sanne

Rester till middag sa...

Jättesöta handledsvärmare. Romantiska och vintriga!

Kamomilla sa...

Underbara pulsvärmare!! Så vackert med kant och band...

Moster och jag sa...

Jätte fina pulsvärmare du fått! Sitter riktigt fint på din hand.
Och barnen har hittat en sån fin ängel åt dig.
Granen får vara in till tjugonda knut hos mig bara den inte börjar barra allt för mycket.
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!! Kram!!

Snäckskalsdalen. sa...

Granen ser i alla fall väldigt vacker ut. Vilka fina presenter. Jag kan tänka mig att silverängeln nu intar en alldeles speciell plats i ditt hjärta. Den är verkligen fin.
Agneta kram

alegni sa...

vilka fina presenter du fått! pulsvärmarna ser såå sköna ut.
visst hör rött julen till. fast i år tyckte jag nog att vår röda matta var lite too much. får se om den ens blir luftad nästa jul...
gott slut! kramkram

Älskade pion sa...

Mysigt ni har det där hemma.Goa ungar,en ängel.;)Guuuuud vilka snygga handledsvärmare,vill ha.;)Vill önska dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År!!!!!Kramar Ulrika

Lina Gardelid sa...

God fortsättning!

Då var det dags för en ny tävling hos mig. Hitta på ett namn för en del av min verksamhet och du kan förutom äran även vinna fina priser..

Välkommen att kika in!
Kram
/Lina

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilka fina handledsvärmare!! De är ju perfekt att ha inom hus nu när det faktiskt kan vara lite kyligt mellanåt.

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Kram Jenny

Annies Blå sa...

Vilka fina klappar du fick. Ängeln är vacker och handledsvärmarna ser lika sköna som fina ut :).
Kram/Annie

Lyckoslanten sa...

Åh, så fint hon gjorde pulsvärmarna! Jag lottade ut ett par sådana i vintras. Värdefullt med omtänksamma gåvor! ♥