tisdag, oktober 19, 2010

Tisdagstema: Kuddar

Veckans tema i Fabriken är Kuddar. Jag hann inte ta några nya bilder denna gång, så jag letade runt här i bloggen efter kuddar som jag visat tidigare. Det här är faktiskt inte alla heller, men - here you are!

Linnekudde med volanger och text

Grå-rosa kuddar i vardagsrummet

Örngott med Gud som haver (presenter och beställningar)

Kuddar av samma magnoliatyg som jag gjort en tygtavla

Svart, vitt och rött till julen i vardagsrummet

Rödvitt i köket till julen, de mellersta kuddarna gjorda av handdukar

En änglakudde till min mamma :)

Under etiketten home-made har jag samlat olika saker som jag sytt, målat eller pysslat ihop. Där finns också tips på enkla kuddar, hur  man fållar en duk på ett snyggt sätt, stickbeskrivning till långsockor m.m.

17 kommentarer:

Skogsdoft & havsbris sa...

Så många fina kuddar du har! Roligt med kuddar man gjort själv också, då får man ju personliga kuddar som ingen annan (förhoppningsvis!) har.
Ha en fin fortsättning på veckan!

Det vita dårhuset sa...

Men det är PRECIS sådanna kuddar jag vill ha till soffan!!!
SNYGGT!!!!!
Den vänstra handdukskudden alltså ;)
Fast jag är på jakt efter blå :/

den som söker han finner va :)

Kramar Erika

PS: ALLA kuddarna var givetvis snygga!

Emmas utsikt sa...

Ja här var det många söta kuddar. :D

En vacker vardag sa...

Wow, vilken kuddkavalkad säger jag bara. Många fina, men de med Gud som haver på - har du gjort dem själv? Jag måste titta närmare på din home-made kategori.

Vi hade en riktigt trevlig träff med I. Så kul att träffa andra med samma intressen.

Ha det gott i höstrusket!

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Jättefina kuddar du har. Älskar första volangkudden :-)

De du gjort är superfina! Så duktig du är!

Jag har nästan vara rosa kuddar nu i oktober. Rosa Bandet kampanjen, du vet.

Kram Helena /franska liljan

Lyckoslanten sa...

Det var en hel rad med fina kuddar du delar med dig och de egengjorda är ju de vackraste! Ha en bra vecka! ♥

Galleri MochB sa...

Hoho så många kuddar som finns hos er :O) Alla jättefina! Måste nog sy rödvita till julen jag också av alla kökshandukar jag har liggande.

(eddas) sa...

Så masse flotte puter du har..
ha en fin fin dag
eddaKlemmer

alegni sa...

du kunde börja kalla dig för kuddmakerska, vännen :)
finfina är de och jag är glad över att ha en home-made by a-c i vår länstol!
kram

Livet på Vestergård sa...

Jag ser att det finns en hel del kuddar hemma hos dig också. Har du textat Gud som haver - kuddarna själv? De var jättefina. Tyckte också om de rödvita du hade i kökssoffan.
Ha en bra dag! Kram Kicki

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin kuddparad! Dom beige med blommor på är mina favoriter alla kategorier, fast dom andra är lika fina egentligen! Jag tror jag minns dom blommiga speciellt för du hade satt in rosor i en vas där färgerna var så fina ihop! Om jag inte minns fel, alltså!
Kram

Anna-Malin sa...

så glad jag blir för dina fina ord!
tusen tusen tack!
extra roligt att läsa idag då jag snart legat ett dygn i migrän :(
äntligen börjar det lätta...

fantastiska kuddar du visar.
jag är själv en kuddoholic och det verkar inte som det får att få för många :) eller hur... :)

stor kram till dig!!

Sofie sa...

Kul att du följer med till min nya bloggadress :)

Vilka fina kuddar! Ni har det så smakfullt och tjusigt hemma.

Kram, Sofie

Älskade pion sa...

Vilka fina kuddar du har,gillas.;=)Kram Ulrika

Jenny sa...

Oj vad många fina kuddar du har Vännen!!

Önskar dig en trevlig dag:)

Kraam Jenny

En vacker vardag sa...

Tack för svaret! Jag har precis bloggat ett pyssel med samma psalm :)

Det skulle vara kul att träffas. Jag kontaktar dig på FB.

Ha en fin dag!

Nordisk gammelt sa...

Sikken en masse flotte pude du har -
hilsen Lissen