torsdag, mars 25, 2010

Årsdag

 
 

Påskpynt brukar det inte finnas så mycket av hemma hos oss. Det är ju ändå så kort tid det ska stå framme tycker jag. Fast klart man får inspiration från alla fina bloggar som visar vad de pyntat med och pysslat ihop :) Mina påskfärger är *surprise* lila och naturligtvis vårigt grönt, samt naturfärger som på kvistar och stenar. Tyvärr har jag inte ännu hittat några videkissar, där jag hittade dom i fjol står nu höga snödrivor...

Nu doftar det riktigt gott här i mitt kök! Har förberett kyckling och bakat morotsbröd i långpanna tills i kväll då mina föräldrar ska komma hit på middag. Kanske ska ta och göra våffelbakelser till efterrätt eftersom det är våffeldagen? Idag firar nämligen mina föräldrar årsdag sedan deras dotter föddes *blink blink*.

36 kommentarer:

Noga Utvalt sa...

Hej där!
Åhh jag kan verkligen känna doften av din goda mat ända hit! Och våffelbakelse, MUMS!
Perfekt att fira årsdagen med!

Vilka fina bilder du visar! Här hemma finns det inte heller mycket påskpynt. Det blir ett påskris och gärna videkissar men sen får det nog vara nog....

Ha en fin dag!
Kram Nadja

alegni sa...

hjärtliga gratulationer till alla inblandade :)
jag kom också just på det här med våfflor, och nu har jag också letat fram ett recept som passar mig, så det ska jag nog testa idag!
ljuvliga lila bilder, a-c!
en stor föddlarkram från mig!

Aratorps Lena sa...

Stor grattiskram från Aratorp! Ha en BRAAA dag! Kram

Kaffe och Mazarin sa...

Grattiskram från mig!!!Ha en skön dag!!!:)

Käranån sa...

Grattis!! Här blir det inte heller så mycket påskpyntat, björkriset har börjat slå ut så det ska väl få nån fjäder fastsatt i kvistarna. Vackra bilder i lila du visar!

Anonym sa...

GRATTISKRAM PÅ DIN DAG!
Ö. Johanna med familj

Jessica sa...

Hej vännen och grattis på födelsedagen!
Hoppas ni får en mysig kväll!

Missade din tävling, lyckades inte infoga nån bild på min blogg (surfar på mobilen). Bilden var jättefin.

Visst är det kul att påskpynta lite, även om det bara är några dagar!

Må gott
kram Jessica

Galleri MochB sa...

Haha :O) Grattis från oss också. Visste inte att du hade samma datum som Miranda...

Lyckoslanten sa...

Se där fick du till det! Jag blev tvungen att tänka en sekund! Grattis du unga dam! ♥ Hoppas ni får en trevlig kväll!

MIA sa...

GRATTIS!

Vform sa...

Grattis till "årsdagen" :)
Ha en jätteskön kväll!

Roligt du är med i min tävling!
Lite avis på dom som vann din bild, men glad för deras skull!

Limetwig sa...

Ahh då får jag gratulera dina föräldrar då!? NÄÄÄ ETT STORT HIPP HIPP HURRA för dig i dag när det är din födelsedag! GRATTIS önskar Åse

S o F sa...

Stort Grattis A-C!! :)

(då fyller vi på samma dag) ;)

Trevlig kväll och Helg!

Lyktor och Tyg sa...

Grattis grattis på födelsedagen!
Låter som det blir en trevlig kväll.
Kram Kristina

Livet på Vestergård sa...

Grattis,grattis !
Vackra bilder du har i dag, som alltid.
Här kommer det inlägg på löpande band ser jag :)
Ha en riktigt trevlig kväll.Kram Kicki

Anonym sa...

Grattis från oss här i Pörtom

Fröken Fräken sa...

Grattis grattis! Kunde jag skulle jag skicka stora fång med videkvistar till dig, men här har vi ju också bara snö...
Kan man tänka sig, jag har börjat köra med vårpynt istället för påskpynt!? Kommer ingen riktig vår ute, får jag göra vad jag kan för at få vår inomhus.

Anonym sa...

Grattis grattis kära kusin!

Från J.S Me` familj!

Anonym sa...

Grattis grattis kära kusin!

Från J.S Me` familj!

Kajsa sa...

Grattis till alla då:) Ha en fortsatt fin kväll!

Nicole sa...

Grattis, grattis!! Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll!
Så fräscht med lila! Jag ska nog plocka fram påskpynt nu då jag är ledig. Visst är det kort tid, men det får stå fram någon dag efter påsk också!
Vi ses på söndag om det blir fint väder!

Unknown sa...

Paljon paljon onnea!! Kaunista lilaa pääsiäistä. Niin, kukapa on sanonut että pääsiäinen on keltaista ja vihreää. Lilahan on upea pääsiäisen väri. Ja eikös lila ole kirkollinen väri ja kirkollinen juhlahan pääsiäinen on. Mukavaa syntymäpäiväillan jatkoa sinulle. Vi ses T. Elisabet

Moster och jag sa...

Massor med Grattisar på din födelsedag! Hoppas ni har haft en trevlig kväll.
Jätte fina bilder du har tagit.
Här blir det inte mycket påskpyntat heller, har blivit lat.

Nästa gång jag ser dig på jobbet skall jag ge mig till känna...
Ha de bra!!!

mitt skärgårdsliv sa...

Stort grattis på din dag!! Fina bilder du bjuder på!!

Louise sa...

Här kommer en stoooor grattiskram!!

Grodmamman sa...

Stort GRATTIS!
Kram

All The Things I Love sa...

Grattis!

Liljas Corner sa...

Hahaa, så kan man ju också ta det! :D
Dom hade inte alls sådär fina ägg på Indiska i år (för det var väl därifrån dina var?).

Grattis igen!

Anonym sa...

Grattis...hinner ännu på den rätta sidan av dygnet...kram från oss i Mässliden.

Lina sa...

Grattis!!

MIN LYCKA ♥ sa...

Grattis till dig!! Visst är det våffeldagen och det är såå smaskigt!!

Lila och grönt är mina favoritfärger på påsk, men iår har jag helt ändrat och tagit in starkare färger som turkost och rosa (ska passa min nya tapet och kuddar:=))

Marika

Dona blogg sa...

Stort grattis bloggvän!

Inte mycket påskpynt här heller, men gärna lite vårkänsla.

Hoppas du får en härlig helg :)

Kram till dig!

Tre rum sa...

Grattis! Och tack för hälsningen på bloggen:)

MiaMaria sa...

Hejsan!

Instämmer med övriga GRATTIS!!!!!

Och här blir det inte så påskigt heller lite ägg och blommor räcker gott hos mig...

Vilka härliga foton....det strålar VÅR om dem.....

Ha en skön helg!

MiaMaria

Kamomilla sa...

Garttis och ha en fin helg! Dina lila påskägg är fina!

The Primetime family sa...

Underbart att pynta med paskris! towe.