torsdag, september 24, 2009

Smått och gott i mitt kök

  
  
  
   

Mitt tidigare collage med detaljbilder var tydligen uppskattat, så här kommer ett till med bilder från köket. Litet av varje... Du kan väl berätta om Du också har gjort ett bildcollage? Hos oss har vi strålande solsken idag och jag skulle bara gå ut en liten stund med Lillebror för att plantera några höstväxter, men - svisch - så hade plötsligt ett par timmar rusat iväg. Jag tömde sommarblommorna ur alla krukor, lade dom i skottkärran och plockade in dom i vedlidret. Började plocka undan utemöblerna (utom däckstolarna, dom får stå kvar under taket hela vintern) men vet inte riktigt var vi ska förvara dom, har nämligen hört att hårdträmöbler inte ska tas in i värmen för att de då torkar sönder. Kanske bara ska vika ihop dom och dra över en presenning?

Har en utmaning från en annan bloggare att ta itu med... ska försöka få med den i nästa inlägg!
Önskar er en fin höstdag och kväll allihopa!

25 kommentarer:

Villa Humlebo sa...

Snyggt!!
Men hallååå!!! Var har du hittat skylten du visar på tidigare inlägg??? Family... Vill HAA!♥

Ha det så gott!
Kram Mia

Ciz sa...

Många söta saker i ditt kök :)

Ja, det var nog min födelsedag som flöt förbi för någon vecka sen men det jobbades i vanlig ordning så det var inget märkvärdigt :) Det har nog verkligen varit fart på nu hos oss och vi bara drömmer om den dagen när det är klart! Kommer den dagen månne? För det finns ju alltid ett nytt projekt runt hörnet!

Evas Bloppis sa...

Ja fy för att bära in allt ,vi har ochså en del robusta möbler ute året om .men täcks över .Provade att göra ett bildkollage men det fungerade inte .Får göra ett tappert försök igen

Ewa

Signe 1 sa...

Vilka härliga detaljbilder från ert kök, jag älskar detaljbilder:-) Ha en fin dag, kramis Sofia

Tulipa sa...

Snyggt med äpplena i dek du hade utanför dörren (pratar ju givetvis om det gamla inlägget nu som du tipsade mig om!). Hjärtat med nyponen var också jättefint!

Mysiga detaljer från köket...!
Kram Mariette

Vekarus sa...

Ihania kuvia täällä taas!

Mukavaa loppuviikkoa!

karola sa...

mysiga bilder du visar!

alegni sa...

ett fint collage till! jag satt just o funderade om jag skulle få ihop till ett collage om/från mitt kök, men det är ju inte så enkelt. du vet ju hur vackert kök jag har... :(
ska ni se den nya svenska filmen på bio?
kramis!

Hem och Lycka sa...

Collage är alltid trevligt, snygga köksdetaljer!

kram

Nicole sa...

Jättefint collage! Jag har nog också prövat på att göra kollage nån gång i Photoshop (inte direkt i blogger), men i mycket blygsammare omfattning ska tilläggas ;).
Du har så många härliga detaljer i köket och som jag sagt många gånger tidigare, sån fantastisk kvalitet på bilderna!

Ekebo sa...

Kul med collage. Mycket fina saker du har. Skönt att vara ute i trädgården och pyssla. Ha det gott Kram Malin

Lyckoslanten sa...

Du gör jättefina collage och jag tycker bilderna lever sitt eget liv för mig här på blogspot, men ska försöka mig på ett. Tidigare på en annan plattform har jag gjort många collage i photoshop, men jag borde ladda upp bilderna på ett annat ställe för att få dem stora här. Snart ska jag testa göra ett här. En utmaning i sig! Skön kväll!

Galleri MochB sa...

Mycket smått och gott och vackert i ditt kök :O) Och trevligt collage! Gjorde några för länge sedan i picasa... Här tjatas det om E varje dag nu,så nästa vecka måste vi nog få det arrangerat någon dag. Kanske Må eller On?

Kamomilla sa...

Fina och inspirerande bilder!
Bra att du påminde, jag ska nog ta in möblerna under tak, vi har inte suttit ute på länge...

Livet på Vestergård sa...

Inspirerande fotocollage du gör.Jag har bara gjort collage i photoshop, men jag får väl pröva på att göra direkt i bloggen om det är möjligt. Ha en bra helg!

Vecka - Vecka sa...

Så mycket fint!

Kram, Lotta

Louise sa...

Ett verkligt fint bildcollage! Där är så många saker som tilltalar mig; vita detaljer, liksom svarta, glasburkar, marimekkoskål, röda tegel...är de kanske gamla?
Det är så roligt med många bilder - mycket att titta på och begrunda ;)

Jojo sa...

Vackert kollage! Hur gör man ett sånt *frågar en anti data nörd*

Min dator är alltjämnt allergisk för mig ;)

Super fint med färgtonen i bilderna, njuter då man ser det!

Kram Jojo

Inredningsfrun sa...

Vilken vacker blogg jag trillade in på!! Å så vackra detaljbilder du tagit på ditt kök!!!

Tack för titten!

Kram från en bloggare till en annan ;-)

// Inredningsfrun

sand mellan tårna sa...

Vilket supersnyggt inlägg!!!!! Jag blir djupt imponerad..... jag borde också kunna lägga tre små bilder i rad eller hur? Vi har ju samma grundinställning va?

Måste testa i helgen.... detta var så fint Ann-Christine.

och bilderna var ju jättevackra dessutom.

Bra jobbat! Och visst borde man ta hand om sig mera..... huh, tid tid, det borde man lägga på kroppen.... du har så rätt!

Kram Linda

Jessica sa...

Hej,
men vad mycket fina bilder du visar! Ser så mysigt ut hemma hos dig.
Hoppas du får en skön helg,
kram
Jessica

Stjärnor & Champagne sa...

Vad kul med så många bilder i rad. Vad mycket fint du visar från ditt kök...

Kram Anne

Karlsebakken 37 sa...

Mmm, härliga bilder! Du är duktig du! :)

Tack för gulliga födelsedagshälsningar, jag blev jätteglad!

Ha en bra fredag och en skön helg nu, stor kram!

Jojo sa...

Måste testa lite kollage jag också, ska se om det blir till ngt :)

Vad har du för mall på din blogg, vill ädra min men får inte till det riktigt... Gillar de tunna ramarna runt din inlägg o sidobalken.. Tips?!

J

VITA NYANSER sa...

Vilket härligt collage, fullt med inspiration!

Ha en skön helg!
Kram L-L