måndag, september 21, 2009

Fjärde och sista veckan

  
  
  

Hej hej! Joodå, jag är kvar :) Det är bara så att jag har väldigt fullt upp just nu. Orsak: jag har s-e-m-e-s-t-e-r!! Och massor med energi och lust att göra en massa saker. Idag har jag t.ex. börjat tvätta fönstren, vilket inte alls behöver vara en tråkig syssla. Våra fönster var nämligen sååå skitiga att man knappt såg genom dom längre, så resultatet blev blev naturligtvis "skinande" av mitt putsande med mikrofiberduken. Det som dessutom är kul med att tvätta fönster är ju allt det där runtomkring, att byta gardiner och pynt! Men oj... så stökigt det blir hemma hos oss när jag ska städa...?! Tills vidare får ni nöja er med några fler detaljbilder från allrummet, men jag återkommer snart igen!

21 kommentarer:

i Emmas vita hem sa...

Så härligt med semester och att få mycket gjort hemma, fönsterputs är ju som roligast när det verkligen behövs :) Vilka fina bilder också! Du frågade om Hallbänken vi byggt och den är precis där stolarna stod förut, som du gissade :) Kika in om du vill se det färdiga resultatet ;)
Många kramar Emma

Kamomilla sa...

Härliga bilder! vad flitig du varit! :)

Louise sa...

Vad roligt med semester såhär på höstkanten! Och vad flitig du är men visst har du rätt i att det sedan känns bra när man ser resultatet med allt pynt!
Roligt också med detaljbilder!
Fortsatt trevlig semester!

Lyktor och Tyg sa...

skönt med semester, det har jag nästa vecka.

Så fint du arrangerar dina bildr hur gör du? Gör du det i något fotoprogram?
kram Kristina

Fröken Fräken sa...

Åhå, är du inne på din andra sväng med semester! Jag ser inte fram emot julen än, men ledigheten då låter underbar!! Varför är det så lite helgdagar under hösten?? Du kommer väl förbi här och städar lika fint sedan va? ;-)

Livet på Vestergård sa...

Vad roligt det låter med semester och en massa energi och lust ! Här står det också fönstertvätt på min att göra lista. Knske jag får lite lust till det nu när jag har köpt tyg till nya gardiner i köket. Hoppas kan man ju alltid :)

Liljas Corner sa...

Nejdu, den där går jag inte på! Det är INTE roligt att tvätta fönster! :P
Jag har en tävling på gång nu. Spännande!
Hoppas vi ses snart, har drygt efter er!

Lyckoslanten sa...

Trevligt med semester så här års, men jag antar att du tycker att tiden går för fort! Här tvättas nog fönster också, men på utsidan fungerar jag hellre som assistent. :o) Fina bilder du har som vanligt!

Galleri MochB sa...

Vilken tur nu att du hade den där veckan i spar :O) Låter skönt med semester!!! Påbörjade min fönstertvätt för x antal veckor sedan, meen fortfarande är jag inte klart. Och jag tycker det är världens tråkigaste syssla ;O)

Sanna sa...

Vilka fina bilder du visar!
Ha en härlig semester!!
Kram Sanna

Livingroom sa...

Fint collage av bilder. Hur gjorde du det?
Jag skulle gärna ha lite semester jag med...
Kram,
Lotta

alegni sa...

tänk att du får ihop ett så fint collage med så många fina bilder från ETT rum! otroligt.
o jag håller med nina. det är INTE roligt att tvätta fönster! men om du tycker att det är skoj, får du gärna komma hit o ta mina i samma veva ;)
kram

alegni sa...

angående din matta i köket - jag har ju en likadan men lite längre o i en annan färg i klädvårdsrummet. den är jag också nöjd med, därför vågade jag köpa en till o nu matchar ju mina två plastmattor varandra eftersom båda går i svart o vitt.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härligt med semester. Hoppas du har det riktigt fint.

Och det när med att det blir stökigt när man städar...det tror jag vi är många som råkar ut för. :-)

Må gott!

Jenny sa...

Hej Ann-Christine!

Tack för din gulliga födelsedagshälsning till Tindra:)

Tvätta fönster, det skulle jag oxå behöva göra,en del är väldigt smutsiga nu..

Vilka fina detaljbilder frnå ert allrum!

Ha en skön eftermiddag,

Kramis Jenny

Ann-Lis sa...

Jasså...du har semester. Va skönt! Själv har jag 2,5 vecka kvar så får vi en hel vecka höstlov. Nu har jag varit in hos Liljas corner och lämnat en kommentar. Har ju länge tänkt göra det men passade på att ta steget nu när hon har tävling :) Take care!

Hanna sa...

Superfint kollage!
Jag skulle oxå vilja veta hur man gör??
Vilken ordning du har på dina tidningar! Önskar jag hade det fortfarande...har börjat slarva lite :S

Ha d gott!
Kram Hanna

Anonym sa...

Du har ju oxå ett antal fönster...suck såå tråkit att putsa. Men med er utsikt är det nog värt allt jobb. Kanske vi kan ses, nästa vecka?

Mia sa...

E va jag, Mia :)

Skogsdoft & havsbris sa...

Jättefina bilder! Jag önskar också jag hade lika bra ordning på mina tidningar, det hade jag förr men numera ligger de lite här och där... :/
Du får gärna fortsätta med våra fönster! Fönstertvätt hör nämligen inte alls till mina favoritsysslor! Tyvärr börjar dock våra fönster också vara i det stadiet att man snart inte längre ser ut, så det är väl dags att göra något åt saken... :/

Camillasnyahem sa...

Vilken härlig ordning och reda du har, gillar tidningarna! :)

Hoppas du haft en trevlig semester och att du känner dig laddad att gå tillbaka till jobbet.

Må gott!