torsdag, januari 22, 2009

Fin förvaring




Tänk, mitt städande och röjande har hållit i sig ännu idag! En massa hushålls-sysslor som jag legat efter med har jag nu hunnit ikapp, så skönt. Jag klippte håret på lill-killen, vilket nästan kändes lite sorgligt. Han hade ju så fint långt och lockigt hår, men ärligt sagt, han började nästan se ut som en liten flicka. Tyvärr glömde jag att ta före-efter foton av honom. Lockarna finns ändå kvar på huvudet till vår stora glädje, men kanske inte så kul för honom då han blir äldre...

Korgen på bilderna - från Madam Stoltz - köpte jag förra veckan från den supermysiga inredningsaffären Cosy Living. En vacker kruka, eller vad jag ska kalla det, i zink köpte jag också. Jag var egentligen ute efter en sån där äggkorg med handtag, men tyckte att den skulle ta för mycket rum på bänken, så den här blev alldeles lämplig till löken. På tal om lök, ikväll gjorde jag en soppa som är så väldigt god. Receptet kommer från Tinas Mat och soppan innehåller bacon, potatis, lök och mycket purjolök. Till efterrätt bjöd jag på Äppelgott med Havrefras, mycket enkelt och mycket smarrigt. Recepten kommer om någon är intresserad.

Dottern fick feber och spydde en gång i går kväll. Idag är hon ändå bättre, vilket är skönt. Hon ropade nyss från övervåningen att hon mår bra nu, men det blir nog att stanna hemma från skolan i morgon också. Då ska jag försöka ta itu med lite bakning, har inte gjort bullar på år och dagar, så jag hoppas inspiration till det infinner sig imorgon ;)

16 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag applåderar och hurrar åt allt ditt städande! Jag ska nog också städa.. när som helst... ska bara bläddra lite i nyaste numret i Lantliv! Fast nu är jag ju inte längre månadens blogg... snyft, jag är en föredetting! Nåja, det blir nog bra med det!

Liljas Corner sa...

Grattis till städivern ;) Det är nog bra att passa på då man har tid! Men A:s lockar...

Åh, vad jag hade drygt efter din blogg medan jag var borta! Jag blir så glad av att läsa mina favoritbloggar - tack för att du fick mej att börja!

Funderar på att göra en skild hund-blogg, och kanske få lite mer struktur på bloggandet. Men det har jag kanske inte tid med...

Tack för senast! Vi borde nog komma över oftare.

Anonym sa...

Ja det är roligt när städivern kommer! Tyvärr alldeles för sällan. Hoppas E kryar på sig. Hon har nog varit utråkad för sjukdomar nu... Det är ju inte länge sen julen.

Sköt om er! J.S

På andra sidan väggen sa...

Visst är det underbart att vara så effektiv, det blir en god spiral, ger både energi och glädje som ökar städlusten ännu mer :) Vilken fin klocka du visade sist! Jag har en liknande som jag köpte från Par Courrier att ha som väckarklocka, men den tickar bara för mycket..:( Kanske kan ha den i badrummet istället :)
Vill gärna ha recepten på både soppas och efterrätten, det lät smaskigt!

Hoppas att din sjukling kryar på sig och att det blir goda bullar i morgon!

Kram,
Ann

Vecka - Vecka sa...

Har också fått lite städdille, men tycker att jag inte kommer någon vart..

Vitlök är vackert att ha framme så där! Jätte fin korg också!

Kram,Lotta

Sjöboden sa...

Blir ju jättesnyggt med den korgen med lök i på köksbänken!

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt när man kommer igång så och så snyggt med korgen:)
Kram Lallis

♥ Fyra årstider sa...

Den korgen finns hos mig med..gillar.
Kram Lotta

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Kul att du hittade dit!
Var ju bara tvungen att kika på er bänklösning i hallen, och måste säga att det var jättesnyggt att bryta av med vit lucka mot eken. Nånting att lägga på minnet när vi tröttnar på eken ;)

Jättefin och inspirerande blogg du har!

Kram!

Annika sa...

Vilken fin korg! Vackert med lök i.

rosenskära sa...

Nu SKA jag skaffa mig en lökkorg! Har tänkt det så länge men det faller alltid bort. Vi använder mycket lök i matlagningen (vem gör inte det...?) så den kommer knappast att bli liggande, vackra är de ju också de rackarna!

Kram/Lena

sand mellan tårna sa...

Åhhhhh... idag igen.... men deb var så fin.

Kram Linda

Lyktor och Tyg sa...

Härligt när man orkar hålla i röjandet. JAg brukar komma igång mer när vårsolen tittar fram.
kram Kristina

EN INREDOHOLIC sa...

Alla verkar städa och röja!! Underbart skönt efteråt ju!! Imorgon får jag ta och köpa hem lite vårblommor. Kram kram Jannice

Eva Linnea sa...

Snygg ny bakgrund! Sköna färger.
Kram Eva Linnea

Vackrare vardag sa...

Kan du sända lite städvibbar norröver? Jag boooorde så, men...

Korgen är jättefin! Och verkar praktisk (hjärnan börjar arbeta och undrar om jag också borde ha en sån *fniss*).

Klockan i badrummet är ju bara för härlig! Love it! Har också klocka i badrummet, skulle inte klara mig utan längre.

Ja, visst tar det lite i hjärtat när man klipper småkillarnas lockar. Kommer ihåg när vi gjorde det på storebror. Hans kom aldrig ordentligt tillbaka, förutom i lite vågor när håret är vått:(

Heeeelt underbart vackra bilder!
Kram, Camilla

PS! Måste bara tillägga att kameran är vinklad ordentligt i bilderna från dotterns rum:) Du skulle ha sett andra halvan av rummet! Precis som hos er tydligen, många projekt på hälft:)