lördag, september 27, 2008

Hösttecken: älgjakten


Den dagen älgjakten börjar är det definitivt höst och idag sker det hos oss! Dessa glas som kommer från Pentik har jag enkom väntat med att visa tills idag. Maken fick glasen och de matchande servetterna i present av mina föräldrar förra vintern. Mycket passande åt honom! Jag tycker också att glasen är väldigt roliga, jag är ju alltid väldigt förtjust i Pentiks saker.

Sitter annars nu och grubblar över en ny kamera, skulle egentligen inte ha råd, men kan ju absolut inte vara utan heller... Samtidigt är det en chans att byta upp sig lite, något jag längtat efter länge. Kameran som just nu ligger högst på önskelistan är en Canon EOS 400D KIT 18-55 mm. Har hittat den till specialpris som gäller till och med imorgon, så det gäller att bestämma sig snabbt! Åsikter om ni känner till den, PLEASE! Nu ska jag åtminstone ta itu med lite städning, hos oss är det både "hela havet stormar" och "hela golvet kladdar" nu, haha! Ha en skön helg alla!

Uppdaterat: Njaaa, nu när jag funderat över dagen, så lutar det mer åt en Canon PowerShot XS100 IS, den passar nog bättre min plånbok. Den har massor med fina finesser, inte för många för att man inte ska använda dom och inte för litet, så att jag ändå kan mixtra lite då jag fotograferar! Fortsättning följer...

13 kommentarer:

Petra C sa...

Jättefina glas!
Synd att det var en digital kamera du var intresserad av. Jag fick en systemkamera för fem (oj, tiden går fort) år sedan och den används typ aldrig här hemma hos oss.
Trevlig helg önskar Petra

S o F sa...

Instämmer! Jättetuffa!

Just den specifika Canonkameran kan jag inte uttala mig om.

Men jag har en liten vanlig digital Canon IXUS 70 (prisklass 2000-2500 ca) och jag är riktigt nöjd med den. Har haft den i nåt år. Den passar bra för just mina behov.

Din blogg ser riktigt fin ut (har för mig att jag stött på den förut) och nu får du hamna bland mina favoriter, så jag kan följa dig mer regelbundet.

Ha en fin Helg!

Fröken Fräken sa...

Hm, tror inte att jag har provat att fota med denna, annars verkar jag ju ha provat mig igenom det emsta utan att riktigt hitta den kamera jag vill ha. HAr dock provat en liten Canon IXUS som jag tyckte var bra, måga bra inställningar särskilt om man fotar inomhus. Men kompaktkameror är ju generellt mer skakkänsliga, vilket inte är lika kul...

Viola sa...

EJSAN, IDAG KAN MAN INTE TRO ATT DET ÄR HÖST HOS OSS, HÄR PÅ OSTKUSTEN NERÅT ÖLAND ÄR DET VARMT 20 GR. SOL OCH BLÅ HIMMEL, VÄGRAR INSE ATT DET ÄR HÖST, MEN NU SKA DET BLI AV MED EN SVAMPTUR PÅ EM. HOPPAS DET FINNS NÅGOT KVAR TILL MIG. HOPPAS DU ÄR KLAR NU MED DIN STÄDNING SÅ DU FÅR NJUTA AV HELGEN OXÅ, KRAM VIOLAN

IKT i min vardag sa...

Fina och roliga glas!
Det är svårt att välja vilken kamera man ska satsa på. Det handlar ju om en skön liten slant. Jag hade nog satsat på den som är enklast att hantera. Bra kort blir det nog ändå ;-)

Kram

Beas sa...

Älgjakt...det är inte något som praktiseras så mycket här där jag bor...glasen var ju superfina och jag älskar din fikakorg. Så söt...och jag blev riktigt sugen på att göra en riktigt fin dukning till morgondagens frukost som en liten överraskning till familjen.

Ha en underbar lördagskväll!

Kram BEa

PiaMaria sa...

Vi bor på en ö i storstaden, men mannen är fortfarande medlem i jaktföreningen på sin hemort österåt.
Äldre brorsan har lockat honom med i drevesgänget i år....får se hur det går....K är lockad....

Ivars sa...

Glasen skulle passa perfekt åt både min far och bror men det får kanske bli en julklapp. Så tack för tipset! Det verkar som att du fotar riktigt bra med den kameran du har nu också. Men ibland är det ju kul att byta upp sig. Ha d bra!

Liljas Corner sa...

Coolt med 10x zoom, och Canon brukar ju va bra. Min ixus 75 e jag jättenöjd med.

Blåbär och hallon sa...

Hi hi, riktigt söta glas! Skulle passa min svåger perfekt!

Nu är utmaningen fixad;)

Kram A

♥ Fyra årstider sa...

Vi har har kamera canon a200 och jag är super nöjd, du kommer märka STOR skilland.
Kram Lotta

Camillas nya hem sa...

Jag har en 450d och jag ÄLSKAR den så jag kan verkline rekommendera Canon! Tycker du ska köpa, du kommer ha så roligt med den!

Mi :) sa...

Hei :)

Hvordan har det gått med foto-prosjektet ditt? Går du fremdeles og drømmer eller har du kjøpt? Jeg funderer også på å kjøpe meg speilreflekskamera. Jeg har en liten Canon IXUSi som jeg ikke føler jeg har noen morsomme muligheter med lenger. Men så er jeg ikke så erfaren heller. Jeg har en kollega som er fotoentusiast og han sier at Canon og Nikon er bra begge to. Vi snakket om det i dag og landet på at alternativet for meg er Canon 450D eller Nikon D90. Men det er jo mye penger....men det er jo så gøy å ta fine bilder også!
Spent på hva du ender med å kjøpe - kan du ikke sende meg en kommentar når du vet?

Takk :))

Og lykke til :)

Mi♥