torsdag, augusti 14, 2008

Sömnads-behov

Idag är vår första "riktiga vardag" på väldigt länge, över två år faktiskt... Maken är tillbaka i jobb efter semestern, själv jobbar jag idag 13-21, Lillebror är på dagis och syskonen i skolan. Våran Storasyster/Lillasyster/lillstumpa med glugg fram i munnen har börjat på första klassen! Hon var nästan lite besviken över att hon fått så lite läxor... Spännande är det åtminstone!
Tror nästan jag ska titta in i tygaffären som hastigast innan jag åker till jobbet. Börjar bli sugen på att sy lite, det är alltför länge sen senast. Visserligen har jag ju en del tyger som ligger och väntar på sin tur, men ändå... Vi får väl se hur det blir ;)

10 kommentarer:

A home far away sa...

Tita in i tygaffären du och sen får du inspirera oss oinvigda, på härliga nya sömnader:-

Ha en superfin dag

Kram Gunilla i ett soligt Singapore

Anonym sa...

Länge sen sist jag kollade in hos dej och andra bloggar oxå. Kul att ha många inlägg att läsa. Du är i farten ser jag...som vanligt:)Känner oxå att hösten börjar komma, ser det :( mer än :).Är nog mer för vår och sommar, det är nog ljuset jag behöver. Går ju alltid att tända mååånga ljus;)
Ha en "kul" dag på jobbet!!

A Seaside House sa...

Så koselig med skolestart og hun som ikke synes hun hadde fått nom lekser:)Her er det blitt høst også, regnet øser ned idag! Ha en finfin dag!

MiaMaria sa...

Hej!

det är härligt att gå och kika på alla tyger och planera för något man ska sy......

HA´det så gott!
MiaMaria

Blåbär och hallon sa...

Själv börjar jag också längta lite efter vardagen. På måndag börjar jag arbetet efter att ha varit föräldraledig ett och ett halvt år. Allt är dock lite spännande eftersom lillebror ska börja på dagis han me´! KRAM A

Smått och gott hos Lina sa...

Hej! Tack för de snälla orden i min blogg.

Vilken trevlig blogg du har, hit ska jag komma tillbaka.

Ha det bra!
Lina

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vardagen kan kännas härlig efter en lång ledighet. Jag ser fram emot höstens vardagar då jag ska få vara hemma lite själv med minstingen. Vår 4-åring ska få gå på dagis för första gången i sitt liv några timmar/vecka. Spännande! Kanske hinner jag städa och rensa lite då...?

Vad fint ni har med kaminen! Vi drömmer om en och hoppas att vi tar tag i saken och skaffar en snart!

Kram!

Camillas nya hem sa...

Är det en Cultvas? Har en likadan turkos...

Låter roligt att kunna sy! Du måste visa vad det blev sen. :)

Karna sa...

Kjempe god plass i kommoden iallefall, skulle hatt flere til alt rotet mitt...

Grattis med nytt skole barn, og jeg kjenner til det at de blir skuffet når de ikke får lekser, men det bruker å gå over...ha ha ha

God helg!

Fröken Fräken sa...

Jajamen, tyginköp och syprojekt stöttar och hejar jag på! Låter som en bra plan, hoppas att du fick med dig något riktigt snyggt. Även om jag har rätt mycket tyger hemma så finns liksom aldrig det riktigt rätta hemma.. märkligt det där..