söndag, april 28, 2013

Mix av gammalt och nytt

 
Nu har jag äntligen, efter en lång tid av totalt kaos, fått ordning på allrummet/mitt rum igen! Varje gång vi storstädar i barnens rum eller vårt sovrum, så samlas nämligen allting i högar i allrummet utanför och har en tendens att lämna kvar där... Nu har jag och Lillebror bytt skrivbord med varandra, vilket betydde att jag var tvungen att tömma alla mina lådor, men det var hälsosamt med en utrensning och röjning. Denna gång möblerade jag lite annorlunda än vanligt, med skrivbordet mitt på golvet och framför soffan. Där i hörnan trivs jag bra just nu. På sistone har jag kommit på hur praktiskt det är att kunna kolla tv-serier på nätet - precis när man själv har tid. Skönt att slänga upp benen på soffan då ;) När jag behöver så kan jag sitta på stolen istället.



 
Skrivbordet är från 1879, stolen från 1864 och soffan är troligtvis också från 1800-talet. Det virkade sängtäcket hade min mamma som liten flicka. Den stora fluffiga kudden i gråvitt har visserligen ett gammaldags folkloristiskt mönster. Fast den är, liksom den runda mattan och lampan, nytillverkade och från det stora möbelvaruhuset ;) Gott och blandat, nytt och gammalt!

 
Dessa bilder bidrar jag med till Fabriken denna söndag. Kika gärna in där för massor med bilder från andra deltagare!


16 kommentarer:

alegni sa...

Jag gillar din mix! Din nya kompanjon gör också ett bra jobb!
Kramis

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken mysig plats och jag bara älskar det gamla skrivbordet. En kökssoffa är bara obligatoriskt i varje hem tycker jag. De är så ljuvliga

Kram Teres

Liljas Corner sa...

Ser så mysig ut din hörna. Den gråa mönstrade kudden är jättefin. Har tydligen missat den på ikea?! Äsch.

Ha en bra ny vecka!

Liljas Corner sa...

Måste tillägga också att jag håller med Ingela: Perfekt mix av gammalt och nytt!

Nilla Q sa...

En sådan mix gör att det känns mer personligt. Ser väldigt mysigt ut!

Kram pernilla

Kamomilla sa...

Aj like!

Livet på Vestergård sa...

Så snyggt du gjort!

villa carolina sa...

Snyyygt.... det är snyggt att mixa lite grann, då blir det best =) Ha det bra!

Käranån sa...

Oj så fint!!! Vackert med gammalt och nytt, helt i min smak!

Lyckoslanten sa...

Ja du kan det där med mixet du. Du är så modig med helhetsbilder! ♥

Drömgården sa...

Gamla möbler är ju för underbara. Dessutom funkar det faktiskt att mixa med nya när man hittar de "rätta" föremålen. Själv är jag helt förälskad i lampan och har två själv! :)

/Kitty

Moster och jag sa...

Vilken härlig hörna du mixat till.
Kram maj-Gun!

Sabina sa...

Snyggt med mix av nytt och gammalt! Det är absolut bra med ommöblering ibland så att man får sortera och tömma emellanåt. Jag borde tömma lite har jag på känn...
Den gråa dynan är superfin. Sån vill jag också ha! :)

Ha en skön helg!
Kram sabina

Anna-Lena sa...

Ljuvliga bilder! Vilken fin blandning av gammalt och nytt. Den gråvitmönstrade kudden föll jag lite extra mycket för, så nu känns ett Ikea-besök väldigt angeläget helt plötsligt :-) Har inte varit dit på flera år faktiskt! :-o

A House With A View sa...

Vilket jättemysigt och fint rum - charmigt med din mix av möbler!! Förstår att du trivs där!

Känner igen mig i det du skriver om att det lätt samlas högar i olika rum... :)

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Liljas Corner sa...

Ang. fläcklungörten så är det säkert en sån du har, om den har ljusa fläckar på bladen. Och så finns det vanlig lungört, utan fläckar :)