tisdag, april 03, 2012

Simpelt påskpynt


Så här mycket har jag ordnat i vardagsrummet inför påsk ;) Några kvistar med videkissar och en vit narciss - that's it. Lite rosa och lila tulpaner kommer också till snart. Jag såg en så fantastisk bukett nånstans på nätet som jag gärna skulle vilja försöka mig på.




Tyvärr så frös min krokus och pärlhyacint ihjäl senaste natt då vi helt plötsligt hade femton grader minus... Inte klokt vilka kast i väderleken numera! Om jag ändå hade kollat väderrapporten på förhand, då hade jag förstås lyft in dom. Nu såg jag att det ska bli flera kalla nätter, så blomster utomhus får nog dröja ett tag för min del. Näpp, nu ska jag göra en sista ansträngning för idag med lite hushållsarbete innan det är dags för soffan. Det är så härligt med långa ljusa kvällar numera, man orkar åtminstone lite mera då.


16 kommentarer:

X sa...

Du har lika vackert som alltid=)

Här är påsksakerna nerpackade pga renovering och får så förbli, påsk dagarna går så fort ändå fast jag saknar mitt pynt.... Lite påsk blommor blir det förstås ändå!

Önskar dig en fin påskvecka!
Kram Lussan

Lottas Fotografi sa...

Det enkla är oftast det finaste. Pyntat precis i min smak!
Glad Påsk!
Kram Lotta

Kamomilla sa...

Less is more :)

Liljas Corner sa...

Va fin färgklick narsissen blir där mitt i. Den skriker vååår! Snyggt.

Nu är jag nyfiken på tulpanbuketten :)

Liljas Corner sa...

Va fin färgklick narsissen blir där mitt i. Den skriker vååår! Snyggt.

Nu är jag nyfiken på tulpanbuketten :)

kat @ dot dot dash sa...

lovely photos of your home!
x kat

Emilias Ljuva Ting sa...

Fint du har det :)

Råkade också ut för frost skadade blommor inatt. Lurigt när kylan kommer så snabbt...

Kram Emilia

Cattis sa...

Ja visst är det trist när vädret slår om och den jobbiga kylan kommer tillbaka!

Som vanligt fina bilder.

Välkommen att titta in i min blogg och lämna ett avtryck.

Cattis

Anette Ryan sa...

Vad trist när vädret slår om så fort att man blir lurad på sina nya små blommor. Men jag måste säga att din blogg är allt annat än trist. Så härligt att titta runt här. Jag fick direkt en ide av hur jag kanske ska kunna fixa till ett buffé bord jag har och där inget passar i mitt tycke. Såg din bänk i vardagsrummet med fågelburen och fick en idé. Så nu ska jag ut och kika efter en fågelbur!
Vi ses definitivt igen!
Anette :-)

Älskade pion sa...

Vad vackert,behövs inget mera.Hoppas att du får en skön Påsk.kram Ulrika

alegni sa...

nä, mer än så där behövs inte!
kramkram

Carita Liljendahl sa...

Väldigt fint! Det enkla med vitt, kanske lite limegrönt, eller videkvistarnas bruna är ju så jättesnyggt!

lyckobo sa...

Så fint! Mera än så behövs inte för att få lite påskstämning i huset! Jaa du sa det, härligt med ljusa kvällar, för att inte tala om morgnar!!!
Ha det bra!

Lyckoslanten sa...

Ja visst är det underbart med ljuset och hos dig är det ljust och fint. Som sagt det enkla är det vackra och det bästa är att det inte finns mycket att plocka bort sen!
Glad Påsk! ♥

Gugis Pärlor sa...

Glad Påsk! Simpelt vet jag inte...
bara vackert! Jag kom mig aldrig för att ens hämta in videkissor... får se om jag gör det imorgon ;O)

Kram Gugi

KNORKAN sa...

Så himla fint! Glad påsk :-) Kram