tisdag, juli 12, 2011

Sommar, sol och semester i sikte

Hejsan! Hoppas ni alla har en skön sommar! Här droppar inte precis inläggen in i jämn takt... Fullt upp med olika aktiviteter, jobb och att däremellan njuta av varma sköna dagar eller kvällar. Nu överförde jag nyss en hel del bilder från kameran och då kom lusten att skriva ett litet inlägg :) Fast egentligen var min plan för kvällen att röja upp här hemma för det finns inte en kvadrameter av golvet som är synligt, inte heller några bord eller bänkar, suck... Nåja, jag tar det i maklig takt och imorgon är jag ledig så då får jag fortsätta. Semestern finns inom räckhåll nu - bara tre arbetspass kvar för mig!!



Pelargonerna blommar så mycket så dom knappt får plats i krukan längre!! I lådan på räcket har jag surfinia, och som ni ser i bakgrunden så hänger fortfarande tomatplantan med, den som jag fick i februari! Inte direkt yvig och frodig, men man får ha i åtanke att den levde sin första tid inne i vardagsrummet. Plåtskylten hade jag spanat efter ett tag, men nu fanns den åter i affären. Har inte bestämt mig riktigt ännu var den ska ta plats.




I en rottingampel hänger en vit scaevola, lite ovanligt tycker jag som bara sett den blå varianten tidigare. Fjärilslavendeln är inne på sin andra blomning efter att jag klippt bort torkade stänglar, det var en trevlig överraskning.

Vet ni, igår gjorde jag flera saker för första gången nånsin! Jo, jag besökte Ikea alldeles för mig själv utan sällskap, jag hade inte någon lista med mig över vad som skulle shoppas och jag snabbspolade mig genom den övre våningen!! Dessutom blev det rekordbilligt för mig! Alltså - what?!?! Tre möjliga orsaker: Värmeböljan - Att jag redan har huset fullt - Att jag ville spara lite slantar till shopping på RESAN! Vilket gissar ni på? ;)


13 kommentarer:

Marita sa...

Fniss, ja ibland kan man överaska sig själv! Det har hänt att jag också kommit oerhört billigt undan på IKEA...mycket märkligt dock!
Underbara blommor! Den här tiden är så härlig!!
kram, Marita

Ord & Känsla sa...

Vad det blommar fint hos dig, underbart med blommor tycker jag! Just nu har jag mina pelargoner inne. Tanken är att de ska få ha plats i uterummet sedan som vi håller på att bygga.
Vad roligt att lavendeln blommar en andra gång. Fin kruka du placerat den i:)

Kram Helena

Liljas Corner sa...

Hahaa, jag tippar på det sistnämnda!

Kamomilla sa...

tack för din fina hälsning och tipsen för tunnorna! GREJT!!!

Så Vitt Jag Vet sa...

Jag tippar på att du har huset fullt ! Finfina blommor du har i din trädgård.. Gillar din plåtskylt !
Kraam
sanne

Livet på Vestergård sa...

Så fint det blommar hos dig!
I dag började jag plantera i rabatten kring verandan. Har trott att man inte ska plantera mitt i sommaren, men på plantskolan gav de grönt ljus.
Å vad härligt med Gotlandsresan. Dit skulle jag gärna åka igen!
Kram Kicki

En vacker vardag sa...

Det låter som ett speciellt IKEA besök! Vilken lyx att få gå omkring där helt själv. Kanske du tankade inspiration för hela slanten?

Semester och resa låter underbart. Du har det bästa framför dig nu! Njut!

Allt gott! Kram

Lyckoslanten sa...

Att besöka Ikea själv har jag aldrig testat, men eftersom du inte slösade behövde du ingen bärare... Dessutom har du säkert allt du behöver och ville spara inköpen till resan! :o)
Bra överraskning om fjärilslavendeln bjöd på en ny omgång! Nedräkning nu då! ♥

Anonym sa...

Ikea besökte jag också faktiskt själv över julen! Men det kostade nog... Måste ju passa på då jag satt på med sambon i hans jobb ;) Inte alla gånger man har en lastbil till förfogande!!! Hoppas att ni får en riktigt trevlig resa sen då det bär iväg! (själv hoppas jag att jag får åka med på vår resa...Se vad de säger på rdg men nu just känns det MYCKET bättre och inga sammandragningar nästan alls!!!)
J.S

Johanna Stålros sa...

Att du ville spara slantarna till shopping på din resa, är min gissning;) Så fin plåtskylt. Kram Johanna

Gugis Pärlor sa...

Fniss... det lutar mot solsting, tycker jag ;O) Härligt blomster du har och grattis till de få passen som är kvar innan efterlängtad semester kan börja!!

Kram Gugi

lyckobo sa...

Den bästa tiden är ju nu då du har heeela semestern framför dig! Min är redan halvvägs,nästan..buhuu vad tiden går fort! Hade samma fel i Stockmann igår, det enda jag fick med mig var en Marseille tvål...Troligen är huset fullt för dig också ;)

Cecilia sa...

Vilka härliga bilder!!!Låter som ren lyx att åka till IKEA och handla helt ensam utan familj i släptåg.Då skulle jag t o m kunna tänka mig att äta där i lugn och ro :)