måndag, april 25, 2011

Birds nest


På samma gång som pappersäggen blev förvandlade med vit färg så gjorde även en pytteliten korg det av bara farten. Den fick bli till ett litet fågelbo på bordet i hallen. Nu är denna påsk över och vilket fantastiskt väder vi har haft! Idag hade vi mina föräldrar här på mat och kaffe och dom hade med sig en blomsterkorg till oss. Tuppen som sitter där i mitten är rätt bra kamouflerad av blommor och blad ;) Någonting annat hos oss i samma färger just nu är vår första "vardagsrumstomat"! Den ska vara orange och inte röd, men jag vet inte exakt vad sorten heter.


Ny vecka och nya tag imorgon - men visst har man laddat upp med extra energi denna långhelg! Och huset är fortfarande (rätt så) städat och det finns rester i kylen ;)

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Mysig helg och ja, vädret har varit helt fantastiskt. Fin blomsterkorg m tupp du fick.
Agneta kram

Livet på Vestergård sa...

Vi har verkligen fått ha en fin påsk och jag tycker att man riktigt känner hur man fått nya krafter.Så roligt att tomaterna börjar mogna. Vi satte potatis i vårt växthus i går.
Kram Kicki

alegni sa...

finfina korgar båda två! och tänk att ni snart får kalasa på egna tomater. det är nåt, det!
hasse är ledig hela veckan, så nu går jag här och önskar att mina jobbuppdrag också skulle hålla sig borta, fast egentligen borde jag nog jobba, det har varit alledels för lugnt på den fronten på sistone...
kramis!