torsdag, maj 13, 2010

Ville bara berätta att...

Jag sitter ute i däckstolen och bloggar idag! Vi har fantastiska 22 grader varmt och vindstilla nu, men det har kommit några regndroppar tidigare idag. Sååå skööööönt! Vi har också ätit första middagen ute på altanen. Ett lass med grejer har jag lämnat av vid en fyradagars loppis, hoppas jag inte behöver få med mig så mycket hem igen. Naturligtvis hittade jag några saker som jag köpte själv där också, vad det är får ni se senare när det kommit på plats.



Bilder lånade från Ideal Home

20 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

22 grader, oh så skönt. Vi har bara strax över 5. Fast det är ju plus iaf, här är vi glada för det lilla!
Njut i sommarvärmen, kram från
Agneta

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad härligt det låter! Det verkar vara den där "Ryssvärmen" ni fått i Finland som alla hoppas ska komma hit till Sverige snart:)

Här är det mulet o grått idag o regnet hänger i luften..

Ha det gott!

Kraam Jenny

Livet på Sjögård sa...

Visst är det härligt med värme igen! Vet inte riktigt vad vi har då solen lyser mot stället där vi har termometern men tippar på en 20-23 grader...
Låter superskönt att bara slappa i däckstolen, det borde jag oxo ta och göra :)

Anonym sa...

Så härligt, ja i går var det underbart väder! Fina bilder! kram Vivi soltorp

Louise sa...

Både norr och söder tycks ha blivit belönade med fint väder. Vi njuter!! :O)

alegni sa...

underbart varmt hos oss också, förstås, men jag får njuta av värmen inifrån huset. satt och jobbade till två idag, och efter det har jag plockat i köket. vilket jobb, alltså...
kramis

Gugis Pärlor sa...

Hihi, jag känner igen fenomenet... Ut med gammalt och in med nytt! Men det kan man väl kalla för sann återanvändning? Skönt med värme nu...
det är bara att njuta så länge det varar!!

Kram Gugi

Livet på Vestergård sa...

Ja nu ska vi njuta så mycket vi kan :)
Det är något speciellt med att få äta utomhus, fast hos oss blev det att vi satt i lusthuset.
Undrar om det var den loppisen jag körde förbi i kväll i T.ä...x ?
Ha en fin fortsättning på ledigheten!

Smultron på ett strå sa...

Lyckost er som har det varmt och skönt. Här är det nio grader och grått, grått, grått. Fin blogg du har, kul att ha hittat hit. Ha en fortsatt trevlig helg//kram maria

Kamomilla sa...

Det har varit en härlig dag! Lite åska i luften i något skede men det klarnade till kvällen. Utlottning hos mig, ifall du inte sett det. Välkommen att delta!
kamomilla

Garbo och jag sa...

Skönt med sol och värme. Här har det varit regn hela dagen lång. Jag har knappt varit utanför dörren. Men imorgon ska det bli andra bullar...

Mysig blogg du har! Och som alltid så tycker jag ni är så många bloggare som har så fina bilder. Avundsjuk* Ler*

Ha det gott i solen!

Kramkram

Anna-Malin sa...

oj oj, vilken lyx!
här har regnet och kylan vår stad i ett järngrepp!! när ska värmen komma hit? det känns mer som höst än maj månad...

kram
anna-malin

Karlsebakken 37 sa...

Ahhh, 22 grader!? Underbart! Här är det inte fullt så varmt men vi kunde ändå inviga matbordet på terassen förra helgen. Härlig försmak på sommaren...! Hoppas att ni har en fin Kristi Himmelfärds-helg,

stoor kram C

Vita små hjärtan sa...

Vad härligt!!!! Här regnade det både igår och idag också!!!!
Vackra bilder!
Trevlig helg!
Kram Agnetha

Limetwig sa...

Så skönt att kunna sitta ute... här är det bara kallt och grått...
Ha en skön helg! Åse

Fröken Fräken sa...

Precis samma här! Visst har vi det bra? Jag skulle gå ner i källaren för att rensa lite, men mina fötter gick ut och satte sig i solen istället! :-)

Nä, ibland önskar man verkligen att man kunde göra slut med sitt jobb.. eller åtminstone vara en allsmäktig drottning, peka på mansgrisen och beordra honom bort från min åsyn. I väntan på det får jag undvika honom så mycket jag kan...

Huset vid ån sa...

Åhhh, Vad härligt med sol o värme....Njuta av livet! Kram Therese

Liljas Corner sa...

Ja nog har det varit varmt igår och idag! Vi har ätit årets första bollaglass :) Om man hade några terassmöbler att sitta på skulle det vara perfekt... ;)

Dona blogg sa...

Så ljuvligt det låter :) Njut helgen!

Kramar Pernilla

Susanna sa...

Åh så många fina bilder och inlägg jag missat! Får nog börja ta tummen ur och länka till dig från bloggen nu!

Kram, Susanna