torsdag, mars 04, 2010

Snart modern igen?


Lagom till kalaset i helgen tog jag fram mannens lilla dräkt från han var bebis och hängde fram den i hallen. Så liten och söt tycker jag! Dessutom har den ju lila detaljer ;) Minns själv från jag var liten dom där dragkedjorna med en rad runda kulor, såna har jag inte sett på många år.

 

Idag har hela familjen varit utspridd på olika håll och sysselsättningar. Jag var med Lillebror på kalas till hans dagiskompis på eftermiddagen, första gången som han var bjuden så nu börjar barnkalaskarusellen även för honom :) På kvällen hade jag besök av min arbetskamrat J som var hit för första gången, riktigt trevligt! Tack för tulpanerna!

10 kommentarer:

I mitt hjärtehem sa...

:0) en sån söt liten dress...

Barnkalaskarusellen, ja vissa månader är ju helt otroliga ... visst är det kul, men ibland blir det bara för mycket

Var rädd om dig, kram åsa

Kamomilla sa...

Vilken fin dräkt!

mitt skärgårdsliv sa...

Måste riktigt kika på degkedjan och håller med, ett tag man sett dem! Snygg hylla med massa vackra ting :) Inspirerande bilder du visar ur boken i föregående inlägget! Ha det bra!

plingan sa...

Vilken söt dräkt och vad fina bokstäver på hyllan!
Lev & må!

Johanna sa...

Aj, det var jubilarens dräkt:o) Tänkte jag skulle fråga men glömde bort. Söt!

Hoppas ni haft ett skönt sportlov!

Liljas Corner sa...

Hihi, vilken söt dress! Och det är ju inne med vintage! Jag gick förbi affären Yesterday once more här om dagen, som säljer vintagekläder, och där hade dom en hel del barnkläder i skyltfönstret.
Passar ju faktiskt bra med det lila, och prickar gillar ju jag :)

Jag tror det blev så att vi skickade iväg alla mina barnkläder till hoppets stjärna en gång. Känns ju lite dumt såhär i efterhand...

Ha en trevlig helg och njut av det sista av ledigheten!

ps: jag tänkte faktiskt slänga in ett inlägg om kläder jag nu också, innan jag börjar jobba :)

alegni sa...

vilken söt liten dress och vad fin han måste ha varit i den :)
tänk att solen faktiskt skiner idag!
kramis

Lyckoslanten sa...

Hej! Jo det där modet kommer man ihåg och bra att spara om inte bara för minnets skull så vet man aldrig vad som blir inne. Vilken härlig dag! Nu ska vi njuta av den! ~Ann-Lis

Jennyshemochharmoni sa...

Kul att hänga fram något fint som har minnen också :) Jättesöt var den :) Ha en riktigt mysig helg! KRAM

LIVS LYST sa...

Den var jo skikkelig skjønn! Skikkelig RETRO-SKJØNN!!! Hihih..

Ha en fin dag!
Hilsen Liv ;O)