tisdag, mars 16, 2010

Pastell karamell

 

Hjärtligt tack för alla hälsningar i det förra inlägget, you are too kind! Om jag ska vara helt ärlig så blir det lätt att man känner en liten press på sig att "prestera" och komma med fina inlägg efter så många komplimanger :) Men jag bloggar ju för att det är kul, så det blir även i fortsättningen inlägg om både ett och annat.

 

Har märkt själv att mina bilder har förändrats under de snart två bloggåren. Både i komposition och kvalitet och det beror förstås på att jag fotat flitigare än nånsin tidigare och även bytt kamera. Mycket har jag fortfarande att lära mig - känner mig helt vilse i planeten då det blir tal om slutartider och bländare - men det gör jag hellre genom övning än att läsa böcker.

 

Nu ska jag berätta om något som endast en handfull personer hittills fått veta. I helgen ska jag ut på ett fotouppdrag! Kan inte avslöja riktigt allt ännu, men jag ska fota i ett hem och några av bilderna kommer att köra genom tryckpressarna! Det är otroligt spännande, både för att det är så kul och för att jag undrar om jag ska klara av att få till bra bilder. Jag berättar mer sen då jag fått lov av uppdragsgivaren.
Ett godishjärta till er alla!

19 kommentarer:

Soltorpsgarden sa...

Åhå så spännande! Förstår att du är uppspelt, gud så kul, lycka till nu! Och så måste du berätta mer när du får! kram kram från Vivi

Soltorpsgarden sa...

Hej igen! Ja jättespännande! Nej inte mer snö nu!! Ja vi håller tummarna att det är sol och fint så det blir vackert ljus, jag har haft två fotograferingar här hemma hos oss och båda gångerna har det varit sol och vackert väder!

Älskade pion sa...

Men guuud va spännande,ska bli kul att höra för vem du gör detta. ;)Lycka till!Jättefina bilder du har i ditt inlägg idag,läckert. Ha en skön dag. Kram Ulrika

(eddas) sa...

Så spennende:)Det blir vel gøy...ja jeg ser selv også at bildene mine og forandrer seg...og gleder meg til jeg får nytt kamera:)
h en fin dag og lykke til..
eddaKlemmer:)

mille sa...

Lycka till, och tack för godishjärtat :)

Ulrika sa...

Hej!

Du tar alltid så vackra foton. En njutning att se på ;)

Kram Ulrika

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jag har inte bloggat så länge som du har, men har redan märkt att jag fotar på ett annorlunda sätt och drömmer nu om en ny kamera! :)

Superläckra bilder du har fått till!

Grattis till dina 500 inlägg...
Hoppas det blir lika många till, minst!! :)

Nu väntar jag spänt på vad det är för fotouppdrag du fått...
Lycka till!

Kram kram

Hvita Hjärtat sa...

Hej!

Nämen vad spännande att du ska göra ett fotouppdrag! Ser framemot att få höra mer om det :o) Tack för dina kommentarer hos mej, gör mig så glad! Jag har också först nyligen börjat intressera mig för fotografering - i samband med att jag startade bloggen, men har turen att ha en fotointresserad man så det fanns en bra kamera till hands. Lär dock ta ett bra tag innan mina bilder blir så proffsiga som dina - om nu nånsin! Men jag håller mig också till "learning by doing" istället för att plugga. (Oops, ursäkta för lååång kommentar!)Ser framemot att ta del av fler fina bilder på din blogg!

Kram,
Jennie

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, då bloggar vi på samma sätt, för att det är kul. Råkar man dessutom lära sig något under tiden då är det bara extra bra! Och jag har aldrig orkat läsa handböcker och så där, bättre med learning by doing.
Spännande med uppdrag! Kan knappt bärga mig! Glöm inte stativet!
Kram
Agneta

Galleri MochB sa...

Ååå låter spännande :O) Men det går säkert superbra. Du tar så fina bilder, och med nya kameran och allt... Lycka till!

alegni sa...

att du tar fina bilder är inget nytt - det har du gjort från första början. jag tror inte du behöver oroa dig för uppdraget - you'll do great!
tack för hjärtat, vännen, men nu måste jag nog äntligen börja godisstrejka ;)
kramis

alegni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Monica sa...

Såå fina bilder, man blir ju sugen på påskgodis med mindre!
Lycka till med ditt uppdrag!
Kramar Monica

Livet på Vestergård sa...

Verkligen jättefina
(ögon)godisbilder! Vad spännande med ditt fotouppdrag.Det kommer du att klara med glans!
Ha en skön kväll! Kram Kicki

Pia sa...

Det lär du nog klara av, så fina bilder som du visar oss!!!!

Lycka till!!! Och berätta sedan...

Lyckoslanten sa...

Jag har hela tiden sett likheter mellan dig och Kitchenbloom som jag har följt många år. Dig har jag inte vetat längre än max 8 månader! ;o) Härliga bilder och självklart blev du tillfrågad! Oj så härligt med de klatschiga bilderna med alla färgerna. Jag tycker påsktid är glada färger!
Ha det bäst! ♥

Fröken Fräken sa...

Det lät ju som ett riktigt spännande uppdrag! Jag har lånat hem jobbets lyxiga systemkamera så den har jag tänkt mixtra med i helgen :-) För precis som du så föredrar jag att pröva mig själv, istället för att försöka förstå mig på instruktionsboken...
.. och när jag också ser på foton som jag tagit för typ tre år sedan blir jag glad över att jag också utvecklats...!

MIN LYCKA ♥ sa...

Du tar fantastiskt fina bilder!! Det ser jättemysigt och smaskigt ut:=)

Visst känner man sig ibland lite stressad över att man får kommentarer och också faktiskt vill svara tillbaka, men man får se det positivt och påminna sig ajälv om att man faktiskt gör det för att det är såå himla kul!!
Marika

Anonym sa...

Inga problem för dig,att fotografera. En trevlig utmaning du har framför dig. Lycka till!! Yvonne K.