söndag, september 06, 2009

Höst och brunt

o
Hej alla! Har ni en avslappnande söndag? Det jag gillar på söndagar är först och främst att det är den dagen i veckan man får sova längre än vanligt, för jag jobbar ju ofta lördagar. Att äta sen frukost, ta en kopp kaffe och bara slappa med något läsbart eller besöka andras trevliga bloggar. Tyvärr blir jag ofta rastlös på söndagarna... Så idag tror jag faktiskt att jag ska knåpa ihop något vid symaskinen, känner att jag vill ha mera höstkänsla och lite färg i vardagsrummet nämligen :)
o
Halva lördagen tillbringades med dottern och goa Ingela i stan för shopping. Det blev en del små inredningsinköp, förutom kläder till barnen och några presenter till vår blivande treåring. T ex en beige godisskål från Bruka och den stiliga lyktan i orientalisk stil, lyktan kan man hitta hos den där Clas, ni vet ;) I textilaffären med ständig rea var det konstigt nog ingen rea (!?) denna lördag, men jag föll för några prylar i favvofärgen lila som jag visar senare. Tusen tack för sällskapet och bärhjälpen I!

Rastlös ja... Då kan man förstås flytta på lite grejer och ändra om, hihi! Våningsfatet fick några dekorationsbollar av varierande material. Minifönstret och den gamla påfågeln av metall gör sig bra till det tycker jag. Lite höstkänsla där kanske?

18 kommentarer:

Annika sa...

Jag känner igen det där. Jag har jobbat många lördagar i mitt liv. :) Trivdes med det. Men när man har barn, så vill man förstås hellre vara hemma på helgen.

Det är alltid lika trevligt att titta in hos dig! Kram!

Lyckoslanten sa...

Ja den där Clas har mycket på sina hyllor han. Tror dock att det gör sig bättre hemma hos dig. Fågeln och fönstret väcker fantasin... Jag var också rastlös och for därför ut på vift en sväng idag. :o)

Kamomilla sa...

Höstigt och vackert! Gillar de där dekorationsbollarna skarpt!

Livet på Vestergård sa...

Jag var också i stan i lördags. Lyktan var jättefin. När jag var till Clas hade jag så bråttom så jag såg inget annat än eldkorgarna som stod precis vid kassan, men då blev det att köpa! Ha en fortsatt bra söndag!

Fröken Fräken sa...

Söndagar innebär för mig både att jag lyckats skaka av mig de flesta tankar på allt jag borde göra på jobbet men inte vet hur jag ska hinna, samtidigt som det på söndagskvällen uppstår viss jobbångest.. Fram till kvällningen är dock allt toppen!

Det där våningsfatet är ju underbart! Och smart att satsa på ickeätbara saker på det... hihi..
Här har jag nog bestämt mig för lite mer grått i sovrummet, och så fortsätta på det lite mer beigea och bruna i vardagsrummet. Men mest vitt ;-) Så här pysslas det med gråa kuddar till sängen, tänkte att de kunde framhäva mina vita linnehanddukskuddar :-)

Sanna sa...

Vilka vackra bilder!gillar alla silver-metall-grejer du visar. Sååå fint tillsammans med naturfärger.
Kram, Sanna

Nicole sa...

Jo men nog är det lite höstkänsla över de fina bilderna med våningsfatet. Trevliga saker har du shopppat i Vasa också! Vi borde också ta oss dit och handla kläder till ungarna, vartendaste byxpar börjar vara nån cm för korta...

rosenskära sa...

Haha, nu blir jag ju lite full i skratt för vi skriver om nästan samma sak idag! Och lyktan hos Claes, tack för tipset, den är jättefin!

Idag har jag stått och stirrat på min sommartavla - den måste bort nu, nu vill jag ha olika nyanser av brunt, mossgrönt, lite lila, orange, ska bli spännande att blanda paletten!

Stor kram
Lena

Marita sa...

Så vackert i all sin enkelhet! Ofta är det just det enkla som verkligen är otroligt vackert..
kram, Marita

alegni sa...

tack själv! det är alltid en fröjd att gå på stan med likasinnade!
den där lyktan är nog så fin hemma hos er. nu blir jag väldigt sugen på en egen likadan...
kan du snälla lova att du inte visar det där våningsfatet flera gånger. jag hade ju ett likadant i tre våningar som jag gav bort för en tid sedan, till konfirmandens mamma, faktiskt. o inte täcks jag begära att få det tillbaka ;) ;)
din påfågel är väldigt tjusig den också!
kram!

Signe 1 sa...

Vad härligt det är och träffa likasinnade och att båda bloggar oxå, kan tänka mig vad mycket trevligt snack det blev:-) Ha en fin början på veckan, kraam Sofia

Mjuka sa...

Åh så fint att ta in lite brunt och höstigt!
Kram Malin

Bella sa...

Så fint du gjort inför hösten!!

Det gör så mycket att byta ut lite detaljer och vips så är det en annan känsla i rummet och sommaren har bytts till höst även inomhus :)

Läser alltid din fina blogg, men har tyvärr varit dåligt på att kommentera...

Är det okej att jag länkar till dig?

Ha en bra söndag

Kramar Bella

Dona blogg sa...

Inspirerande bilder!
Måste nog också hälsa på den där Clas, brukar glömma bort honom ;)

Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Jag har brunt i mitt vardagsrum..gillar den tonen tillsammans med beige.
Kram Lotta

Lyktor och Tyg sa...

Så fint det blev de bruna nystanen på våningsfatet. Jättesnygggt! Lyktan var fin med. Kul att förändra lite.
kram Kristina

Liljas Corner sa...

Passligt mycket höstkänsla :)
Vet du, jag skulle ha fotat hela bordet, men då det finns eluttag vid golvet *haha*

Galleri MochB sa...

Vilka mysiga bollar på fatet! Härligt med olika material som ändå matchar varandra...