torsdag, juli 23, 2009

Myspys en sen kväll

Sen kväll... Ensam hemma (förutom Lillebror som sov), de övriga var på tävling och kom inte hem förrän efter midnatt. Alla favvo-bloggar var redan besökta, en hel del godis slank ned på samma gång. Inget kul på tv:n... Vad göra, vad göra?
Jo, man tar och tömmer den stora favoritlyktan, med bubblor i glaset, på sitt innehåll, diskar den och fyller den med somriga släta fina stenar och ett nytt doftljus - pink grape. Letar upp en glödlampa till nya lampfoten, ställer den tillsammans med lite andra blanka saker. Kollar i vitrinskåpet och hittar lite "ny-gamla" saker att ta fram igen :) Bläddrar i en trädgårdsbok... Myspys!!


PS. Ser nu att det hade gjort stor skillnad om det funnits några blommor i tennvasen, men näe, såna går jag inte ut för att plocka mitt i natten ;)

9 kommentarer:

Ekebo sa...

Så mysigt du gjort! Kan vara skönt att få vara själv hemma ibland och bara göra det som faller en in. Kram Malin

Sanna sa...

Så fint det ser ut!Visst är det härligt att bara mysa en sen kväll ensam också!Jag älskar sådan "egen tid" då jag kan sitta och läsa böcker och tidningar. Dricka ett glas vin och sitta i egna tankar. :)
Kram Sanna

Signe 1 sa...

Härliga och mysiga bilder!:-) Ibland är det så skönt med egentid, det behöver man för att ladda batterierna ibland. Kraam Sofia

Liljas Corner sa...

Mmm, myspys... Va mörkt det är utanför fönstret på dendär ena bilden! Kanske man skulle ta sig tid för lite mys nu då kvällarna blir mörkare. Men jag vill ha en ny, mysig soffa att mysa i! Och en mjuk fåtölj eller divan framför brasan...

Hördu, jag har funderat ett tag på vad du tänker göra med den tredje kolumnen i din blogg (längst till höger). Igår märkte jag att den finns där, men under alla inlägg! Så är det på både på datorn hemma och på jobbet (internet explorer).

alegni sa...

jag reagerade också på att det ser så mörkt ut där ute! vi bor ju mycket längre norrut, så här har vi ljusa nätter fortfarande ;)
fina bilder, som vanligt!
kram

Vita Lyckan sa...

När mörkret kommer tillbaka och regnet strilar utanför går det verkligen åt lite tända ljus, filtar och myspys!!

Fröken Fräken sa...

Visst kan man få de bästa piffningsidéerna sent på kvällen? Så funkar då jag med. Plötsligt när man egentligen satt och såg en film får man en ingivelse! Då kan det vara skönt att vara ensam, för alla brukar inte uppskatta en plötslig paus i filmen för att man måste måla en ram vit precis nu... ;-)
Hoppas att du har en mysig kväll framför dig nu också!

mitt skärgårdsliv sa...

Såna myspys kvällar kan vara bra nu som då!! Borde ha en sån jag med!! Ha en riktigt bra kväll!!

♥ Fyra årstider sa...

Vad tog sommaren vägen?
Kram Lotta