söndag, juli 12, 2009

Bara att sätta igång

Två bilder som föll mig i smaken. Bild 1 okänt ursprung, bild 2 Villa Collection

I dag har vi hela familjen varit hemma hos min bror och hans fru, som liksom mig är intresserad av inredning. Jag blir alltid helt snurrig och galen av inredningstankar varje gång vi varit där! Nu sitter jag - återigen - och skriver listor på allt jag vill ändra om här hemma, måla, pyssla, sy...

Det är så kul att googla fram bilder! Nu letade jag efter bilder på hemmakontor för att få en riktig kick att röja upp här. Senast jag gjorde det var tydligen i februari, så det börjar verkligen vara dags igen. Jag köpte en bokhylla till arbetsrummet på Ikea nyligen och till den ska jag skaffa nya vita mappar och förvaringslådor. Även Storebror fick en ny Expedit-hylla och det innebär att ett skåp i björkträ som står i hans rum nu ska målas och flytta (högst troligen) till arbetsrummet. Då måste i sin tur den gamla Leksvik-bokhyllan ut därifrån och flyttas till Lillebrors rum (igen, den stod där tidigare också). Sidobordet i hans rum ryms då inte längre utan måste flyttas (och målas, givetvis) eventuellt till köket, vilket gör att kökssoffan måste flyttas, eventuellt till arbetsrummet... Hänger ni med?? Eftersom vi nu också har två nya byråer i vårt sovrum, så ska den gamla - gissa vad, jo mååååålas - och flyttas till Storasysters rum och hennes gamla byrå ska måååålas och in i Lillebrors rum, då har han två likadana bredvid varandra. HÅHÅJAJA!! Har ni förslag på var jag ska börja...?

Japp, jag har nu tre lediga dagar framför mig, bara att kavla upp ärmarna och börja på!

18 kommentarer:

Flickan på landet sa...

Fina bilder. Ha en fortsatt trevlig sommar :-)

Karlsebakken 37 sa...

Hahaha, vad du är rolig!! Har man inte att göra så skaffar man sig - det är min läxa efter två år i eget hus iallafall...! :)

Hoppas allt är bra med dig och att du njuter sommaren!

Stor kram Caro

Ainosofia sa...

Mukavaa viikkoa sinulle Ann Christine <3

Ainosofia (Finland)

Vackrare vardag sa...

Ler igenkännande:) Lycka till!

alegni sa...

men vännen, nu blev jag så yr, så jag reder nog inte upp mer idag ;)
kram!

Johanna sa...

Jaa du, var ska du börja?! Blev helt snurrig av allt som ska flyttas å målas hos er! Jag har fått en släng av måla-vitt-syndromet jag nu också så snart ska penseln fram här också!

Ha så trevlig lediga dagar!

Jenny sa...

Hej Ann-Christine!

Visst är det roligt att komma hem till någon som har ett inspirerande hem och få massa nya idéer:)

Låter som du kommer ha fullt upp med målning ett tag framöver;)
Ska bli spännnade att se resultatet här på bloggen sen.

Ha en jättebra dag,
Kram Jenny

Vekarus sa...

Hui, alkoi ihan huimata! Hurjat on suunnitelmat, täällä sitä sitten seurataan miten projekti etenee! Hauskoja hetkiä maalaamiseen ja sisustelun parissa!

Eva Linnea sa...

Man kan bli lite "galen" av alla idéer som snurrar runt i skallen på en! Det gäller att vara glad för det man gör och hinner, och inte gräma sig över det som inte hinns med.
Sköt om dig!
Kram Eva Linnea

Jojo sa...

Börja i ena ändan och då det blir tråkigt fortsätter du i andra och varvar på följande vis till listan är avbetad ;)

Gillar den mörkare bilden av ett hemmakontor..

Kram Jojo

Ann-Lis sa...

Hahha...jag skratta till när jag läste. Allt lät så roligt. Flyttande o målande hit o dit. När man börjar röra på o ändra något blir det oftast mera än vad man tror. Men det blir säkert bra när allt är på plats. Storasyster här har oxå önskat sig en expedithylla till sitt rum. Blir att skaffa det nästa gång jag far ner. Lycka till med dina projekt :)

Hanna sa...

Jätte snyggt.
Hanna

Liljas Corner sa...

Tack för senast!

Dom där bilderna var härliga. Ibland skulle det va roligt att se hur resten av rummet ser ut också ;)

Ekebo sa...

Härliga inspirations bilder, vårt arbetsrum/hörna skulle också behöva en upp frächsning. Det låter som du har mycket att göra...mycket att flytta runt och endel att måla. Lycka till! Kram Malin

mitt skärgårdsliv sa...

Ja du här sitter jag vid datorn och jag som lovat mig själv att inte göra det nu när det är semester. Även jag letar på google och här bland bloggar efter en bild på en brygga jag sett men kan inte komma ihåg var det var... för snart ska brygga börja byggas och jag måste ju visa gubben bilder på några detaljer jag ska ha på den... ;) Hoppas du hittat många inspirerade bilder och dessa du visar är mycket fina :)

Älskade pion sa...

Visst är det roligt att förnya och ändra om lite ibland,tyvärr brukar inte mannen i huset vara lika antusiastisk. ;) Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Grodmamman sa...

Först fick jag syn på två underbara bilder, det fick gärna se ut så hos mig!:)
Sedan läser jag din text och ler större och större! Det är väl lite så det blir när man drar igång något hemma. Just nu är det lite så i vår trädgård!:) Häcken åkte upp, grund till mur gjöts, ny soptunneförvaring behövdes och byggdes, rabatten bredvid behöver göras om... Ja, imorgon kommer stenen till muren och sedan hoppas jag att det blir bättre väder i slutet av veckan så jag kan göra iordning rabatten!:)
Kram

Galleri MochB sa...

Låter rätt intensivt, men det blir nog bra sen när du har allt klart ;O) Och med två av barnen i simskolan har du ju hur bra med tid som helst att måla...